Försöker lära mig springa/jogga

Det är tusan inte lätt!
Idag skippade jag BodyBalancen och körde kondition istället. På löpbandet var jag i 40 minuter och körde intervallträning.
Började med promenad i 10 min innan jag började småjogga, det känns verkligen inte helt bra när jag gör det. Det känns som jag gör fel. Tappade inte överkroppen lika mycket som vanligt, bara mot slutet, så det är en förbättring. Men jag orkar fortfarande inte jogga mer än några enstaka minuter innan jag bara vill lägga mig på soffan och lata mig i några veckor. Första joggen blev väl i tre minuter, sen sprutade svetten(har väldigt lätt för att svettas) och jag blev halvt slutkörd, sen promenad någon minut sen är det som om jag knappt börjat igen. Så återhämtningen går fort, men tusan vad jag blir trött fort också.
Känner att andningen inte hänger med, och benen blir sega och tunga. Då blir allt så väldigt jobbigt.

Finns det något annat sätt att lära sig springa/jobba än intervallträning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0