Sporadiskt

Blir inlägg lite sporadiskt nu för tiden. Känner inte för att skriva så då har det inte blivit.
Jag har skaffat mig en ny hobby, eller rättare sagt, jag försöker göra det till en hobby. Smycketillverkning, på låg nivå ska påtalas. Det började med att jag ville göra vinglasmarkörer, vilket var roligt så jag fortsatte med pärlprojektet.

 I helgen har jag gjort två par örhängen och ett armband som jag ännu inte fotograferat.

Träningen fungerar bra hittills, vart fyra dagar(6 pass) i förra veckan och denna blir det minst 2 dagar(4 pass). Har till och med svettats på maskiner förra veckan vilket var väldigt länge sedan, framsteg! Det är lättare att komma igång när favoritinstruktören är tillbaka från vinterledigt, då vet jag ju att det blir roligt. 

Fick en kommentar som frågade hur nya firman är från Frudin, f.d Borthy, och svaret är "jättebra". Är så mycket gladare efter en arbetsdag, inte lika trött i varken huvud eller kropp och så slipper jag "intriger" och skitsnack. Så skönt! Och inte är det fel att få "sovmorgon" varje dag eftersom arbetsdagen börjar 8.30 istället för kl 7 som på förra firman. Och inga helger! Skönt att veta att man är ledig varje helg:-).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0