SmsLivräddare

För ungefär 2 år sedan anmälde jag mig till SmsLivräddare.se. Detta innebär att man kan få ett sms om det finns en person i närheten med misstänkt hjärtstopp.
Igår fick jag mitt första larm!

Adressen var samma som min så jag tänkte att detta måste jag gå på! Fick ingen mer information än adressen, inget namn eller våningsplan. Ska tilläggas att jag bor i ett sjuvåningshus med 35 lägenheter. 
Jag chansade och gick ut i trapphuset och hörde hysteri på nära håll, gick mot hissen och hörde det tydligare, det var på mitt våningsplan!
Knackade på en dörr, ingen öppnade, hörde hysterin och knackade på nästa dörr, jackpot!
In i lägenheten och köra på! Alltså först på plats med backup av polis efter cirka 2-3 minuter, sedan släntrade resten av alla människor och jag avlägsnade mig efter kanske 10 minuter. 
Fick ett snabbesök av ambulanspersonal som meddelade trolig prognos och denne kollade så jag mådde bra, väldigt trevligt gjort tycker jag!
Och idag fick jag samtal från SmsLivräddarna som fick höra min feedback och mina önskemål om mer information, det var bara ren tur att jag hörde vartifrån hysterin kom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0