Odödlig eller bara dum i hela huvudet?

Det vet jag inte om jag får reda på, jag gissar däremot på alternativ två.
Har ju varit sjuk i ungefär två veckor, har väl inte undgått någon som läser/har läst min blogg. Och har bland annat klagat på att jag inte tränat på länge, jag vill träna bland annat.
Och nu är jag frisk igen, som en nötkärna (hoppas jag). Så, jag var iväg till gymmet idag för första gången på 2 ½ vecka. Konditionen har dragit sig tillbaka en bit så den ska jag dra tillbaka närmare min kropp.
Och då till den odödliga/dum i hela huvudet delen.
Har inte tränat på länge, men korkad som jag är/var hade jag bokat in mig på två pass. BodyCombat, man blir helt slut efter bara ett pass, och sedan FightCircuit som är ett nytt fightingpass. Som jag då aldrig gått på och då inte vet vad som gäller. Och när jag inte gått på något pass innan och då går på ett pass för första gången är man lagom förvirrad, inte sant?
Men ikke! Detta pass gick det inte att vara förvirrad på. Så efter ett Combat-pass, med delvis ny koreografi var det bara att köra.
Uppvärmningen, som jag inte behövde egentligen, var helt makalöst jobbig. Jag som inte kan springa, var tvungen att springa runt i salen typ 5080894 varv, där man ibland ska ha höga knän, plocka saker på golvet, rulla axlar, sparka i rumpan ja en massa konstigheter. Höll på att dö av utmattning redan där, och det var bara uppvärmningen.
Sen går passet ut på styrka, smidighet, balans och sånt som kampsport går ut på (instruktörens ord).
6 stycken olika stationer med två olika övningar på varje station. Helt fruktansvärt jobbiga övningar som man knappt ens orkar utföra. Dessa ska man utför 2 gånger i 30 sek innan man byter station och så vidare. Alltså övning 1 i 30 sekunder, övning 2 i 30 sek, övning 1 i 30 sek och övning två i 30 sek sen byta station. Två varv ska man göra, och efter varv 1 så frågade ett gäng som var med, får man gå hem nu?
Det fick vi inte!
Ett varv till!
Där höll jag på att kräkas, jag kände hur kräkset var i halsen, och fy tusan vad jobbigt det var!
Så varv två blev lite sisådär, och det har jag inte ett dugg dåligt samvete för.
Känner redan hur mina muskler börjar protestera!

Hämtade även ut min "present" jag fick för att ha tränat minst 2 gånger i veckan under sommaren, en tygbag med SATS tryckt över den, i rosa så klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0