Ska bli en trogen LCHF-anhängare tänkte jag

Jag bestämt mig för att bli en LCHF-anhängare. För er som inte vet- Lox Carb High Fat-dieten. Inga kolhydrater, eller väldigt få i alla fall, alltså ingen Pasta, Potatis, bröd eller socker produkter. Massa fett, vispgrädde och ost i stora lass. Får se hur det fungerar på mig, för andra jag har från har de tappat ganska bra i vikt.
Kände att jag var tvungen att ge det en chans. Så idag har jag varit och handla inför mitt nya liv, 1100 kr ungefär gjorde jag av med, och får se hur länge det räcker.

Imorgon till frukost hade jag tänkt göra scrambled eggs med några skivor korv.
Till lunch vet jag inte riktigt vad det blir eftersom jag börjar jobba kl 12, och till middag blir det nog samma som jag precis ätit, blomkål och broccolimos med fläsk, bea och vitkål.
Till sen middag ikväll ska jag göra Auberginegratäng med köttfärs och fetaost. Mmmm, låter gott.
Man ska inte äta frukt under denna "diet"/livsstil, eller så få frukter som möjligt eftersom det är socker i frukt. Och socker vill vi inte ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0