Middagsgäster

Hade två middagsgäster över på besök idag, så trevligt med besök! Jag brukar oftast vara alene i min lägenhet så två friska fläktar är aldrig fel. R och hennes kärlek K var på besök och det bjöds på Entrecôte med ungsbakade grönsaker och en grönsallad till middag. Entrecôten lade jag i marinad redan igår förmiddag så den hunnit dra åt sig smaken av rödvin, vitlök och persilja tills idag. Underbart god var den! Det verkade som den gick hem hos alla.

K verkade vara lite mer "manlig" i sin kost och verkade önska typ potatis, men sådant tjafs har jag ju inte hemma ;-). Men han åt så fint de grönsakerna han gillade. Verkade lite som att han inte vågade peta, medans både jag och R är riktiga petare i maten, gillar vi inte något petar vi bort det. Men någorlunda bekväm var han nog.

Jag bakade även en chokladkaka jag sett ett recept om i LCHF-bilagan till Expressen. Tipsade min kusin V om den för någon dag sedan innan denna middagsdejt var bestämd och igår när jag kollade upp vad jag tänkte bjuda på ville jag pröva denna kaka, helt underbart god! Väldigt mastig för sockervana människor, för mig som kan trycka i sig vad som helst utan socker slank den ned väldigt fint.

Nu har R och K åkt hem och jag ska lägga mig och lyssna på Femtio nyanser av frihet, alltså sista boken i trilogin. Kommer jag somna ikväll? Vet inte... de där böckerna är helt underbara!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0