Haft en underbar lördag

I lördags hade jag över tre vänner på middag och vin.
Väldigt lyckad kväll!
Började med att bjuda på förrätt, auberginerullar. De var riktigt goda! Det tyckte vi allihop.
Sedan var det varmrätt, fetaostfylld Kycklig med ugnsbakade grönsaker. Även den rätten var en hit.
Till efterätt blev det hemmagjord glass, vanilj och blåbär. Underbart gott!

Till det blev det massa snack och trevligheter.
Tillslut åkte vi in till stora staden där vi planerat att gå på krogen, jag var tydligen för onykter så jag var inte välkommen på första stället, jag var inte så onykter som vakten sade att jag var, men in fick jag inte komma. Vi gick vidare till Donken där de andra åt, jag satt och glodde och tänkte på hur äckligt det var sen tog vi en taxi till Sturecompagniet där vi stog i kö hur länge som helst utan att komma in, så då tog vi en taxi hem.
Vi var väl hemma vid 4-snåret ungefär, och jag har blivit bra snuvig efter det, håller på att släppa men fortfarande lite snuva. Hade alldeles för lite kläder på mig när vi åkte in, men med alkohol i kroppen känner man inte av kylan lika mycket.
Gårdagen, alltså söndagen var inte en hit, jag mår skit dagen efter efter bara några glas vin, så efter många glas vin mår jag pyton. Så det var soffläge men vatten, mjölk, nötter och ägg igår.
Idag är jag så gott som återställd och ska nu börja njuta av min semester. Två dagar har redan gått förbi.
Åtta dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0