Hidrosbehandlingen är avklarad

Idag fick jag min Hidrosbehandling gjord, och ett ordentligt rus av Rapifen.
Hade tid på mottagningen 12.45 och åkte lite tidigare så jag skulle hinna hämta ut läkemedlet som injiceras, som de flesta kanske vet är de inte jättesnabba på apoteket.
Hämtade ut det och begick mig till Sophiahemmet.
Var där lite tidigt så jag satt i väntrummet och väntade tills det var min tur att bli fattig och inropad till ett behandlingsrum.
 
När jag blev inropad i rummet fick jag lite mer läkemedel jag skulle få i mig innan behandlingen började, 8 mg Odansetron (mot illamående) och 8 mg Beta-Pred (kortison). Illamåendeläkemedlet var nog för att förebygga illamående eftersom jag skulle få Rapifen (snabbverkande smärtstillande).
Sedan gick sköterskan ut och blandade NeuroBloc i 20 minuter, hon kom tillbaka med ungefär 30 sprutor med innehåll.
Medans hon var ute och blandade hann jag titta runt i rummet, de hade lite övervakningsutrustning och även syrgas med sug. Förhoppningsvis är det inte många som behöver använda sådant men bra att de har.
 
PVK (droppnål) sattes och Rapifenet gavs, första dosen märkte jag inte av, hon var nog för snål. Fick ytterligare en och pang sade det, och jag var "full". Det höll i sig några minuter innan det var dags för mer. På vissa ställen som injicerades kändes det ordentligt, runt tinningarna var det illa.
Vissa ställen i nacken likaså.
 
Även nedre delen av ryggen behandlades, jag är fruktansvärt kittlig på ryggen, och samtidigt känslig. Så ibland ryckte jag till p.g.a att det kittlades, ibland för att det gjorde ont.
 
Men allt som allt gick det bra. Fick ett ordentligt rus av Rapifenet, kan nästan förstå varför folk blir beroende av liknande substanser, det är en riktigt skön känsla, samtidigt lite obehagligt men mestadels skönt.
 
Såhär såg jag ut när alla injektioner var färdiga, efter ett hundratals stick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0