Doktorsbesök

Jag har hunnit få till en massa besök med vården de senaste veckorna., På tre veckor har jag haft kontakt med sjukvården tre gånger, alltså en gång i veckan.
De två första var besök till svettmottagningen, först konsultation och sedan behandling. Det tredje var besök till vårdcentralen med en hudförändring jag inbillat mig var hudcancer.
Enligt läkaren, som jag verkligen gillade!, är det med största sannolikhet ett eksem. Fick gå i eksem-skola, lät honom göra det, tänkte att det kanske kommit något nytt inom det där så jag sade inget att jag är ganska inpräntad i smärjningar och liknande med tanke på mitt jobb. Det var inget nytt enligt mig, men han var pedagogisk med handspriten.
Fick ett återbesök inbokat om inte eksemet/märket försvunnit tills detta datum, då ska jag få remiss till hudmottagningen. Om det försvunnit är det bara att avboka.
 
Fick utskrivet en kortisonkräm, i den största tuben som fanns gissar jag. Märket är ungefär lika stort som en , men fick en tub som skulle räcka till hela kroppen 5 gånger om!
 
Dessutom var den himlans dyr! Eftersom jag redan köpt läkemedel för 1800 kr, så får man ju en hel del rabatt, närmare bestämt 90%. Jag fick betala hela dyra 12 kr för denna tub!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0