Helgen är tyvärr slut

Har haft en supermysig helg med S och V. V var inte med hela helgen som S var men mysigt var det.
I fredags skyndade jag mig hem för att packa väskan och sedan åka hem till S tillsammans med V.
Väl framme hos S blev det middag och vin.


Till middag blev det Rättikagratäng med biff och en grönsallad. Riktigt gott blev det, var inte helt möjd med konsistensen men smaken var det inget fel på. Det gick hem hos alla.


Efter middagen rullade vi vidare till en hemmafest hos S och V´s kompis. Det var väl helt OK, hade blöta strumpor när vi gick därifrån.
Sedan efter vi varit på den festen och på en närliggande krog/bar och tillbaka till festen åkte jag, S och A hem till S igen på efterfest, men det urartade. Ytterdörren gick igen och nyklarna var på insidan (Kodlås dagtid, nycklar nattetid). Så vi kom inte in, och klockan var mitt i natten. Vi var tvungna att hitta någonstans att sova, jag åkte hem till A medans S åkte med hunden till en vän en bra bit bort.
Dagen efter möttes vi upp i huset där kaffet puttrade lagom till hemkomsten av hela familjen.

På eftermiddagen när båda började känna sig som människor igen åkte vi hem till mig för filmkväll och Melodifestivalen. Den blev filmen "Children of the damned" som jag fått låna av en kollega.



Vi båda var lite sega i kolan och somnade in i halva filmen, så den tittade vi färdigt på efter Melodifestivalen.

Söndagen var lugn och fridfull, vi glodde lite på tv, gick och handlade, tvättade, diskade och åkte tillbaka till S i skogen för middag och Bingolotto. Tyvärr ingen vinst denna vecka men väldigt god mat. Ryggbiff med Auberginegratäng, bönsallad och grönsallad. Mums!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0