Linser

Igår var jag till Optikern för linsskola. Var inbokad en timme för det är så länge som det brukar ta första gången man ska sätta i linser och få ut dom och sätta i de igen.
Kom dit och tjoffade in den första linsen på typ 3 minuter, vänsterlinsen var lite bökigare men den åkte in på kanske 5 minuter. Ut plockade jag de på någon minut. Sedan in igen och så fick jag gå hem. Det tog sammanlagt ungefär tjugo minuter.
 
gick då hem med linserna och tyckte det kändes väldigt underligt. Som man var skräpig i ögonen, tänkte då att så ska det nog vara, mina ögon är inte vana vid att ha något i de.
Hade en del obehag på kvällen innan jag plockade ut de, när de var ute sved det ordentligt och var var lite röd i ögonen.
Idag när de tjoffades in känns det ingenting, förhoppningsvis börjar ögonen vänja sig lite smått. Ska på återbesök på tisdag för att visa upp ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0