Studentskiva

Var ju på syrrans studentskiva igår, var på riktigt danshumör på löpbandet så jag tänkte att det blir en bra kväll. Trodde jag.
Första hade vi fått höra fel tid, så vi var en halvtimme tidiga, men vi fick komma in i alla fall. Tjugo minuter senare kom musiken igång, på låg volym. Alltid bra med låg volym så man kan mingla och prata utan att skrika. Sen höjdes musiken så klart vid tio-tiden. Då tänkte jag tanken att nu är det väl bara uppvärmning, snart kommer det bra musik man kan dansa till. Men tills klockan blev midnatt hörde jag inte en enda bra/ny låt. Då hade jag och min kusin och hennes kompis tröttnat, så vi tänkte åka hem. Men då hade en annan kompis till min syster blivit så full så hon blev tillsagd att gå och äta på Donken. Så personalen skickar ut en dyngrak 19- åring vid vattnet(!) för att gå och handla mat.
Jag och kusinen E och hennes kompis S går tillsammans med henne(fyllot) så hon inte ramlar i vattnet, blir påkörd eller överfallen på vägen till donken. Det tog ungefär 30 minuter att gå till donken, istället för max 10 minuter om man går på. Men den lilla fattade inte situationen utan hon skulle bara tillbaka till festen, alla tre försöker få in i hennes skalle att hon måste äta innan för att få komma in igen. Det skiter hon i. Så jag står och dividerar med henne för att få i henne lite mat. Tillslut med ganska hårda ord sagda går hon med oss till donken.
Väl framme är det jättekö så vi går till en korvmoj istället där hon köper en korv och ställer sig bakom korvmojen och äter. Och flyttar sig längre och längre bort från oss och in mot väggen. När hon så gott som fått i sig hela korven börjar hon gå med bestämda steg tillbaka till festen. Vi får springa ikapp henne för att kunna hålla koll.

Vi kommer tillbaka till festen mycket snabbare än samma sträcka till matstället, hon typ sprnger fram. Försöker komma in på festen men vakten vill veta vad hon ätit och då säger hon "Jag vill inte prata med dig" och så går hon igen med bestämda steg, S springer efter henne medans vi försöker få reda på om hon har alla saker, om vi ska ringa hennes föräldrar så de får komma och hämta henne. Men min syster avbryter sitt studentfirande för det puckot.
Vi går till tåget, där hon berättar för min syster hur mycket hon hatar oss alla tre för att vi tvingade henne att äta fastän hon inte ville, för att vi tvingade henne till massa saker. Jag går bara och fnissar när jag hör henne.
Framme vid tåget så är det typ en halvtimme kvar till avgång. SÅ vi sitter i kuren och väntar, och hon börjar prata igen, och jag pratar då tillbaka för att se om hon nyktrat till, men ikke. Hon börjar gråta och säger att hon ska gå hem, fast hon ska sova hos min syster. Hon frågar om jag ska sova där också, absolut inte jag har en egen säng. Sen går hon igen och då säger jag till J(syster) att hon ska gå efter för den tjejen verkar kunna göra allt, t.ex. hoppa framför tåget.
Hemresan på tåget kollade hon surt på mig hela vägen, jag njöt bara av att vara på väg hem.

Oj vad mycket text det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0