Tjorven A.k.a. "Korven"

Min mormor avlivade sin älskade hund i fredags, Tjorven 14 år.
Och i höstas/somras när jag var hos mormor hade jag med mig min Systemkamera och tog ett gäng bilder på Tjorven som jag precis skrivit ut på fotopapper som jag ska ge till mormor när hon hunnit smälta det hela.


Tjorven var en liten vovve, blandning mellan Chihuahua och Beagle, Därav smeknamnet "Korven". Litet huvud precis som en Chihuahua och rund kropp med korta ben som en Beagle. Och hon hade en extremt(!!) lång tunga om alltid hängde utanför. Hon var så söt när hon om somrarna luktade i rabatter och sedan tittade upp med en tunga full av jord. Den hade då släpat i jorden eftersom den inte fick plats i munnen.


Tjorven var väldigt sjuk det senaste året, och skulle in på en koll när veterinären sade att de skulle behöva dra ut alla tänder på henne. Och med tanke på hur sjuk hon var, tog mormor beslutet att hon skulle få somna in.
Stackars mormor, sånt är fruktansvärt. Kommer ihåg när vi avlivade våran hund Smulan för många år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0