Dag 2 i värmen

Och jag ska verkligen inte påstå att jag vill åka hem. Fastän jag blivit väldigt bränd på rygg och axlar. Även lite i ansiktet men i alla fall.
Gårdagen gick väldigt långsamt, vilket alltid är bra när man är på semester. Dagen har gått lite fortare, fick "sovmorgon" till kl 8, då tröttnade A på att vänta tills jag vaknar, han vaknar vid 6-tiden. Sen frukost, äggen var inte lika bra idag som igår, så nu är jag hungrig som en best. Promenad till Medinan, A klagar på att motorerna(benen) är trötta, jag klagar på att jag får ont i ryggen om jag inte får röra på mig. Så vi gick dit och tog taxi tillbaka. Satte oss på cafeét och jag tog en espresso, som smakade pyton. Smakade som någon gjort kaffet på vodka, ingen god smak. A försvann och jobbade en timme, inte helt uppskattat av mig men han jobbar inte hela dagar i alla fall. Imorgon om vi går dit får jag ta med mig min bok så jag inte ser ut som ett fån när han drar iväg, och kanske plånboken så jag kan betala för mig innan jag går om jag tröttnar på att sitta, de är inte de mest bekväma stolarna de har på det cafeét.

Tillbaka på hotellet, eller direkt till stranden rättare sagt. Där stannade vi i ungefär tre timmar. A gick på en strandpromenad medans jag låg och läste. På vägen träffade han på en gammal klasskamrat från Universitetet så de snackade skit ett tag.
A vill bojkotta stranden framöver, han har bränt sig så det är synd om honom! (ironi)
En annan har bränt sig så mycket att jag tror det uppkommer blåsor snart.

Har skickat iväg A en timme för att jobba, så jag kan fisa i min ensamhet en stund. Han borde komma tillbaka när som.

Så här ser man ut efter en dag på stranden.

 


(foto: A)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jävlar! Vart har du tagit vägen kvinna!

Asduktig! :)

2011-06-28 @ 22:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0