Inlägg nummer 600!

Oj oj oj, har jag haft så mycket strunt att skriva om?
Tydligen har jag väl det.

Vad ska jag skriva i detta inlägg då?
Det där med cyklingen gick inte så bra, satte mig på cykeln, startade timern och musik och började trampa.
7 minuter orkade jag med, konditionsmässigt skulle jag nog orka lite till, men fick mjölksyra i låren, efter 7 minuter!!! Snacka om otränad!
Men jag har i alla fall varit duktig nog att promenera från bussen och hem, vilket tar 40 minuter, så jag har kommit över 10000 steg i alla fall.
Ska väl snart hoppa upp på sadeln igen och fortsätta så jag kommer upp i mina 15 minuter på cykeln. Vem har sagt att de måste vara sammanhängande?
Jag kanske ska ta 5 minuter X 3 i början? Bara för att komma igång, det kanske funkar bäst på mig.

Jag har ju inga problem med promenader, men så fort jag kommer upp i sadeln blir jag helt slut i mina stackars lår. Nån dag när jag är ledig ska jag nog lämna in min riktiga cykel på lagning, det är så mycket lättare att cykla på den, visserligen inte när det är glashalt ute.  När du är ute och cyklar på den kan du inte stanna upp bara för att du har lite mjölksyra, men det kan du om cykeln står bredvid soffan som ser väldigt inbjudande ut.
Vid nästa lön ska jag försöka skicka in den cykeln på lagning, då är den redo att användas när våren kommer på riktigt, och då kan jag cykla till och från bussen istället, tar inte riktigt lika lång tid.

Det blev ett längre inlägg än jag tänkt mig, och nu ska jag nog pussla lite så jag inte somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0