Humlehof

Nu har jag varit i stora staden och ätit middag med ett gäng kollegor. Vi "tackade av" två fast egentligen tre kollegor idag, det var inte så många som kom så jag fick gott och väl plats runt bordet. 
Vi kom lite sent, de fyra som redan var framme hade redan beställt in och nästan ätiti klart när vi kom, men det gick bra ändå.
Jag bröt mot mitt LCHF-liv idag, de hade bara en LCHF-vänlig rätt, som jag inte tycker speciellt mycket om. Så jag passade på att fuska med en Husets Schnitzel med råstekt potatis. Det blev inte så mycket potatis för min del, men sen är ju schnitzeln panerad med massa mjöliga saker. Men usch vad gott det var.

Måste tillbaka dit någon gång, väldigt mysig miljö. Pratvänlig volym, slipper skrika till den som sitter till höger om dig, inte heller till den som sitter tre meter bort. Det var lagom höga priser på maten, lite för högt kanske. Min rätt kostade 185 kr, men den var så god så det var det värt. En öl kostade däremot 65!! kr, jag tog en vatten=).
Det fanns vissa rätter som kostade närmare 300 kr, så jag tog en i mitten, den billigaste var nog runt 130 kr.
En efterrätt för 69 kr, vaniljglass med "hemmagjord" chokladsås och lite bär, vet inte om det skulle vara värt det, men det såg väldigt gott ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0