Herre jöstaness!

Har ingen aning hur den frasen stavas, men det ser någorlunda ut tycker jag.

Har idag utfört mitt första BodyPump-pass på SATS, åh Herre Jöstaness passar väldigt bra in. Man känner sig verkligen otränad när man går in där och plockar sina vikter på 2,5 kg resp 5 kg. Och jag tror nästan att jag tog lite för tungt, orkade inte alla reps. Herre jöstaness! Jag hoppas verkligen att jag kan gå imorgon!
Innan passet värmde jag upp på crosstrainern en kvart, för vad jag kom ihåg var det inte så mycket till uppvärmning på BodyPump, vad rätt jag hade.

Morgonen var inge vidare roligt, som folket kanske märkt av var det snöstorm. Ja det var det! Jag höll på att blåsa bort medans jag stog och väntade på min buss som inte tänkte komma imorse. Baksidan av mina myxor blev alldeles isiga av den hårda vinden och all snö, så när jag väl blev varm, blev jag väääldigt blöt!
Började röra mig mot jobbet samma tid som vanligt, eftersom jag är framme ungefär en halvtimme tidigt i vanliga fall, och dessutom hade de hela natten på sig att ploga, klockan är inte ens 06.00 och då borde bussar och tåg gå enligt tidtabell. Trodde jag!
Som sagt bussen kom inte, måste gå till tåget och hoppas att de kommer.
Tåget kom!
Wihoo! I tid!
Kommer till bytesstationen, tåget kommer om
8 minuter, Wihoo!
"Vi vill meddela att på grund av den rådande väderleken är all trafik inställd"-->
Neeej! Jag vill åka hem!
Tåget kommer! Yeah! Det åker ända till min hållplats och jag kommer fram till jobbet 07.08, endast 8 minuter sen. Väldigt bra jobbat tycker jag.

Sedan började ju tåg och bussar åka lite försiktigt, men jag fick skjuts av en kollega och hennes man hem, tack och lov! Tack snälla!
Så jag hann hem och äta lite fil, steka kylling och byta kläder innan det var dags att gå till bussen och åka och träna.

Nu är jag hemma, har ätit middag och lite choklad. Sitter nu och funderar på vilken film jag ska titta på, eller orkar jag titta på film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0