Fyllt på förrådet

Idag var jag tvungen att ta mig till ett apotek för att fylla på förrådet med halstabletter och värktabletter. Annars kommer jag inte överleva denna helg. Så nu har jag så det räcker i några dagar i alla fall.

Halsen har inte blivit ett dugg bättre sedan igår, börjar fundera på om jag kommer kunna jobba på måndag. Just nu känns det inte som så.
Tur att jag har morgondagen att känna efter på också innan jag ringer och förklarar mig antingen fortsatt sjuk eller förhoppningvis frisk.

Vaknade även imorse i ottan av att jag hade så fruktansvärt ont i halsen, upp och ta en värktablett och en halstablett och sedan försöka somna om. Tack och lov så hjälper värktabletterna ganska bra mot smärtan annars skulle jag nog ta ut halsmandlarna på mig själv.
Det är verkligen dags för en halsfluss nu, missförstå mig rätt.
Innan jag började på mitt nuvarande jobb hade jag halsfluss vartannat år och åren där emellan hade jag ett halvvirus som gick över på några dagar. Jag har inte haft halsfluss en enda gång sedna jag började på mitt jobb. Någon släng av halsvirus har jag haft men inte så ofta som jag brukar ha. Så nu är det väl dags känns det som. Men än så länge har det nog inte utvecklats till halsfluss, är feberfri och jag brukar ha 39-40°C i feber när jag har halsfluss.

Nu ska jag starta dagens första film och sedan kanske göra någon sorts mat jag kan äta sen ikväll. Är inge vidare hungrig numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0