Förstår mig inte på vissa människor

Har en kompis som är bra annorlunda. Inte på ett bra sätt som man kanske kan utläsa från den tidigare meningen.

Tidigare i våran kamratskap så festade vi ganska mycket, och detta var för typ 7-8 år sedan skulle jag tro. Sen sågs vi inte på ett tag men höll kontakt per telefon.
Sen för typ 4-5 år sedan började vi umgås igen, inte lika mycket festande och sen "tröttnade" hon väl på mig eftersom jag inte ville gå på krogen varje helg eller gå på fester varje helg.
Hon har frågat om vi ska ta en öl och snacka, jag har tackat nej och sagt att vi kan ta en kaffe istället. Men det duger inte.
Hon har frågat om vi ska ta ett glas vin och snacka, jag har sagt att vi kan snacka över en kopp kaffe. Har  påtalat att jag inte vill umgås över alkohol, för denna tjej kan inte ta en öl och sedan är det bra utan hon fortsätter tills det är läggdags. Men det är inte lika kul att umgås över en kaffe som över en öl, enligt henne.
Och så har det sett ut tills nu.
Nu är hon gravid och då minsann kan man fråga om vi ska fika. Undrar hur hon skulle reagera om jag sa "nej men vi kan ta en glas vin istället?" Så hon får "samma förfrågan" tillbaka.
Nu frågar hon nästan varje dag, säkerligen för att hon inte har några andra kompisar som skulle kunna umgås utan alkohol. Och bara för att hon inte har ett jobb(läs även utbildning) så tror hon att resten av världen inte har det heller.

Nu när jag varit sjuk i några dagar har jag fått sms varje morgon "Hur mår du idag" utan frågetecken till och med. Och jag har svarat att jag är sjuk och inte mår bättre än föregående dag. Och idag skickar hon till och med "Ska vi fika imorgon om du mår bättre" Utan frågetecken även där. Jag vet inte vad hon klassar som "sjuk" när hon väl är dålig, men om jag är dålig då kittlar det inte bara i halsen, då är det en rulle taggtråd som försöker få plats och då vrider och vänder på sig lite extra för att just få plats och det går inte över på en natt.

Det jag ville få fram i detta inlägg var att jag irriterar mig något så fruktansvärt på denna människa som tycker att nu när hon är gravid då duger jag som kompis. Men innan när jag vill ta en kopp kaffe och snacka lite skit så gör vi inte det för att det är tråkigt.
Jag tycker synd om det blivande barnet i den familjen, den kommer nog få en jobbig uppväxt om hon fortsätter i samma stil efter förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0