Domen har fallit

Och det blev Faryngit, enligt ett utav mina recept jag fick. Men inget farbror doktorn sade till mig, men så brukar det väl vara? Patienten får inte veta all information.

Igårkväll fick jag nog, hostade och hostade och hostade. Tänkte att nu måste jag ta tag i det här, kan inte vara sjuk så här länge. Så planen var att boka tid till vårdcentralen. 
Vaknade som vanligt jättetidigt med fruktansvärt ont i halsen, upp och ta två alvedon och en halstablett och hoppas på att jag kan somna om. Vilket jag kunde efter nästan en timme. Upp för att ringa vårdcentralen och medans jag kollade upp numret hittade jag information om att de har "Infektionsmottagning" på morgnarna utan tidsbokning. Så upp och iväg till vårdcentralen.
Fick vänta kanske 15-20 minuter innan ajg fick komma in till doktorn, där han frågar vad problemet är och gör en undersökning. Men det jag kom att tänka på var att jag söker bland annat för halsont, men han känner inte på halsmandlarna, visserligen såg han de när han tittade i halsen. Streptokock prov togs, visade sig vara negativt, vilket jag visste det var.
Ett CRP togs (snabb sänka) vilket var lite förhöjt på 17, ska ligga under 3 eller något sådant så det var inte så farligt.

Får utskrivet hostdämpande och någon gurgelvätska, ber om en sjukskrivning eftersom jag varit hemma i en vecka snart. Men han var tveksam, berättar vart jag jobbar och att det då inte känns bra att åka till mina stackars patienter som inte har så mycket till immunförsvar, om hur jag hostar så jag inte får sova, ont i halsen och allmänt matt. Tillslkut så skriver han ett intyg och frågar om jag vill vara sjukskriven i två veckor, aldrig i livet sa jag! Jag ska jobba, orkar inte vara hemma!
Men nu är jag sjukskriven till och med på tisdag, min första sjukskrivning från en doktor. Nångång ska vara den första gången även på sjukskrivningssidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0