Nu börjar helgen tåga in

Fredag, och snart har helgen tågat in på riktigt. Min helg spenderas på jobbet, så det blir en helg i arbetetstecken.

Fick ett SMS från A häromdagen där han skrev att han var irriterad på chefen, och jag fick inget svar på varför. Men igpr ringde han och berättade varför han var/är arg på chefen. Chefen ska tydligen opereras om nån vecka och han har en resa inbokad till Kina för att köpa saker de kan sälja i marknaden, och eftersom han ska opereras kan han inte åka. Så han vill att A ska åka till Kina och köpa upp sig på saker, och vara där i 10 dagar, men det vill inte han, och chefen litar inte tillräckligt på någon annan så han vill inte skicka någon annan än A. Får se vad han bestämmer sig för, A alltså. Om han åker eller inte, kan ju vara skönt att slippa värmen.

Igår frågade han hur vädret var här, och jag berättade det, regn, rusk och ungefär 10 grader, och han blev lite förvånad tror jag, han klagar på värmen, och jag klagar på kylan. Igår var det runt 35 grader där nere, det skulle jag inte tacka nej till.  Och han påminde mig om att jag ska klä på mig ordentligt med kläder, mössa, vantar, halsduk, jacka och kängor. Känns som det är lite tidigt/varmt för allt det där än så länge, men jacka och halsduk sitter absolut inte fel. Eftersom jag är förkyld eller börjar bli frisk, jag vet inte riktigt vart jag ligger till i sjukdomsförloppet.

Snart packa väskan och röra sig till jobbet, blir nog en promenad till bussen tror jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok, nu vet jag vem A är som ska till Kina :-)

2010-09-28 @ 06:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0