Fundersam, eller något.

Något jag har börjat fundera på.
Amning, är ju något väldigt naturligt för mödrar och deras bebisar. Man kan nästan säga att det är vackert, MEN... Här kommer det...
Idag på bussen, går det på en mamma med sitt barn. Flickan är väl nästan 2 år gammal skulle jag väl tro. Flickan är inte alldeles för glad så mamma erbjuder en banan, som flickan inte vill ha. Då tar mamman barnet och sätter henne i knät och börjar knäppa upp kläderna och barnet får då amma. Och flickan är runt 2 år, enligt mig är flickan för stor för att ammas. Tur att alla tycker olika. Inget illa ment mot de som ammas större barn, men så öppet? De måste vara väldigt stolta över att amma så stora barn, när de gör det så öppet. Det är förresten inte första gången jag ser denna mamma amma dottern på bussen.

Jag själv tror ju inte att jag kommer amma speciellt länge. Absolut inte tills mitt barn är närmare två i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0