Dag 6

Inatt har jag sovit som en prinsessa, har nog knappt rört mig för jag vaknade i samma position som jag somnade. Så jag var nog också trött igår. Idag gick jag ner och köpte internet, en timme som vanligt. Pratade med S på MSN och tänkte gå och köpa en timme till när den första var slut, men nej det gick inte. För då har de stängt den disken ända till kl 18. Växeldisken tycker jag kan vara stängd, men att köpa internet, det tycker jag man ska kunna göra hela tiden. Blev lite irriterad faktiskt, så det var bara att gå upp på rummet med datorn igen, så nu ligger jag i sängen åter igen.

Vet inte om jag ska gå och handla något att äta kanske. Det är inge vidare väder så jag vill inte vara ute och frysa, så jag vet inte vad jag har lust till.

Idag ska jag ner till Medinan vid 18, och köpa mig en Shisha, eller till kusinen J rättare sagt. Hoppas att jag får ett bra pris, beroende på vem jag köper den utav. Det verkar som att A inte ville sälja en, han tror att ögonbrynet ger mig ett bättre pris. Ögonbrynet är en av kollegorna, som har sammanväxta ögonbryn, därför ögonbrynet. Vet vad den kostar Fixed Price, så jag ska nog kunna pruta ner den till det och lite till hoppas jag.


Nu ska jag ut på promenad och se om jag hittar något godis till S, hon ville ha godis eller alkohol härifrån, och alkohol har de inte så mycket utav, godis har de säkert. Och då får jag något att göra dessutom.
Hittade inget speciellt godis, Haribo, det finns ju hemma också. Men jag fick en promenad till och från Medinan.
Gick in i en butik där det är Fixed Price, där säljer de allt mellan himmel och jord. Kläder, mattor, skor, läder, keramik, nyckelringar, tavlor, Shishs, ljusstakar/hållare. Ja allt verkligen. På våningen ovenför sitter det några kvinnor som knyter mattor i olika material, Silke och ull är det oftast. Så jag satt bredvid henne en stund och fick göra en knut själv, det var inte speciellt svårt bara man fått in snitsen. Det var en rolig upplevelse.

Drack även en kopp te med butiksinnehavaren(?) och en annan man som tyckte jag kunde gifta mig med honom, han var ungefär 60 år, inte i min liga åldermässigt tror jag nog. Tror jag håller mig till A´s 27 år.

Var tillbaka på hotellet vid 4 snåret, så jag var iväg i två timmar, ganska bra jobbat tycker jag. Och då hann jag inte med så mycket, vilade en liten stund innan jag började göra mig iordning för nästa promenad ner till Medinan, skulle möta upp A kl 18 och handla en Shisha och sedan prata och äta middag. Kom till hans shop strax innan 18, och där var två kollegor som jag inte vet vad de heter, den ena sprang iväg och handlade vatten medans den andra stannade kvar. Sen som ögonbrynet, Yasser. Nu måste jag få till några bilder tänkte jag. Och han har ju bett mig fixa en vacker tjej till honom. Så jag började fråga lite om den tjejen, max 30 år ska hon vara. Någon intresserad?
Och så sa jag att jag kan lägga upp bilden på Facebook och fråga där om någon vill ha honom, det gick han med på. Så jag har ordnat 3-4 bilder på honom nu, och dessutom ska vi bli vänner på Fejjan.

Idag måste jag ordna bilder på A, har inte en enda bild hittills. Känner hur stressen uppenbarar sig.

I alla fall, efter att jag handlat Shishan, där jag även fick tobak och kol med i priset, gick vi en promenad runt "slottet" som innehåller Medinan. Och sedan mötte vi upp kusinen Y, och gick till Caféet och tog en kaffe. Jag stannade med Y på Caféet medans A sprang iväg för att prata med chefen, och Y vill också ha en tjej. Hehe, känns som det blivit dejtingservice på hög nivå.  Sedan kom A tillbaka och Y skulle åka tillbaka till skolan i Sousse.

Efter kaffet gick vi till bryggeripuben och drack ännu mera öl, och snackade. Och dit kom kompisen Kabourah och han hängde med oss resten av kvällen sen. Det blev middag på en restaurang i mittendelen av Hammamet, Condore tror jag den hette. Grillad kycklng blev det för mig, och grabbarna delade på något konstigt. Såg ut som Crepées, fast inte ihoprullad utan bara dubbelvikt. Och sedan kom det in någon tonfisksallad, och sedan en pasta med räkor och snusk i. Sedan kom det en till Créepes. Och till det var det vin och rosé till Kabourah och sedan avslutande en öl.

Har druckit alkohol varje dag sedan jag kom hit, inte första dagen visserligen men då kom jag ju fram så sent. Tur är väl att de inte är så mycket man fått i sig. Så det blir Detox när jag kommer hem.

Vi var tillbaka på hotellet vid 23 då vi direkt stöp i säng, båda två var helt slut. Och sömnen blev lite sisådär, vaknade x-antal gånger under natten. Även A hade sovit dåligt då han låg nära kanten och trodde han skulle åka ner i golvet. Vi envisades tydligen med att ligga på en 90 säng och trycka istället för att breda ut sig på varsin 90-säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0