Dag 4

Idag blev det sovmorgon till kl 10, igen. A har precis dragit till jobbet, hans kusin skulle komma och lösa av honom efter halva dagen idag, så förhoppningsvis är han min igen vid 14-15 tiden. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, går nog och köper mig lite internet idag igen, det är ju bara en timme. Sen blir det läsa och försöka få i mitt örhänge som har lossnat. Nu ska jag ta en dusch och vakna till liv igen.

Internet har jag använt mig av idag igen, och det kändes som det inte var så mycket som hänt sedan gårdagen. Förutom snökaos, värre än igår och första dödsoffret, och någon hund som attackerade folk i Hagsätra(?). Sen gick jag ut och tänkte ta tillvara på solen, så jag satte mig på stranden och läste en timme, och kallt hann det bli. Solen har gått i moln, det blåser och det är inga varma vindar som kommer. Kan nog hålla med A när han säger att det är kallt, eller kyligt skulle jag vilja kalla det. När solen väl ligger på värmer den ganska bra, ungefär som första vårsolen. Men så fort solen försvinner blir det kyligt.
Precis som igår var det en massa pensionärer runt poolen och på stranden, några som man inte förstår hur de klarat av flygresan. De ser så skruppliga ut, men det är ju bra att de har sådan energi att de orkar åka på semester.

 

Nu ska jag nog ta en powernap innan A kommer tillbaka från jobbet, om hans kusin nu tänker komma och släppa iväg honom. Klockan är redan tre...

Han slutade inte ett dugg tidigare, Y kom aldrig och släppte iväg honoml Så vid 19 slutade han, då möttes vi på torget och gick och tog en kaffe på ett romantiskt café vid havet. Riktigt mysigt, och riktigt kaffe, det var det första kaffet jag drack sedan jag kom ner. Smakade väldigt bra. Tror att han tyckte jag var konstig eftersom jag dricker mitt kaffe svart, medans de har flera påsar med socker i kaffet. Sedan gick vi till lägenheten och snackade skit, jag "lyssnade" mest men lite snack blev det för min del också, Fick träffa hans bror, som jag inte kommer ihåg namnet på, och kompisen som frågade mig om han fick sätta sig i soffan, K någonting. Och en annan kompis, de satt och pratade om olika spel, lotto, poker och sådant. Kompisen K har spelat på lotto i 5 år men aldrig vunnit, han bara väntar på sin vinst.

Sedan blev det middag på Restaurant Fatma, Couscous Fatma blev det, riktigt gott var det. Blev ordentligt mätt också, fastän A åt en del av min portion. Och så delade vi på en liten flaska vitt, Ugni Blanc. Passar perfekt till lamm, mmm, vattnas i munnen bara jag tänker på det, lammet alltså. Fick träffa på min favorit servitör också, men han kände inte igen mig. Inte så konstigt kanske, det var ju tre månader sedan jag var där sist. Det är ju inte ett dugg konstigt att han inte känner igen en.

A har precis gått för att prata med chefen i lobbyn, klockan är efter midnatt. Han ska berätta som han känner, att han jobbar för mycket får för lite betalt och att han inte orkar med det här längre. Han har jobbat för denna människa i 12-13 år, de senaste 2 åren har han jobbat året runt, ingen semester, bara några sjukdagar. När man är sjuk återhämtar man sig inte speciellt bra, så han hinner aldrig bli utvilad. Bara sedan sist jag ar här har han åldrats ganska ordentligt, börjar bli gråhårig och trött i ansiktet hela tiden, han är bara 27! Man ska inte vara så stressad att man blir gråhårig så tidigt, men det kanske ligger i släkten, har inte träffat pappa A. Brorsan som är yngre var inte gråhårig i alla fall. Hoppas det går bra med chefen och att han förstår problemet, men kan inte jobba 50-80 timmar i veckan och må bra. Jag är helt slut efter mina 37,15 eller vad jag nu jobbar. Förhoppningsvis blir han ledig imorgon, eller han tänker inte åka till jobbet förrens efter 13, säger han idag men jag vet inte om jag ska lita på det. Litar på A till 100%, men när det gäller jobbet vet jag inte hur mycket han riskerar att förlora, pengamässigt. Han får provision så om han inte säljer får han inga pengar, ibland får han inte ens några pengar, och som de flesta vet, allt kretsar kring pengar. Men på ett eller annat sätt ordnar sig det också.

Det känns jobbigt att tänka att det bara är tre dagar kvar tills jag åker hem, skulle gärna packa ner honom i resväskan men jag gissar att jag överstiger viktgränserna lite. Vi får se till att skicka in visitpapper tidigt och se till att han kan vara ledig minst en vecka när han åker upp.

A kom tillbaka vid 02 tiden, så det blev ett långt samtal med chefen som ska hjälpa honom så mycket han kan, vi får hoppas på det. Och han försökte få A att tänka om och sa att du hittar inte en så här bra chef någon annanstans. Men jag vet inte om jag tycker han verkar vara så bra, när de anställda måste fara och flänga 365 dagar per år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0