Dag 3

A är iväg och jobbar sedan två timmar tillbaka, förhoppningsvis behöver han inte jobba så många timmar till. Han skulle försöka sluta tidigare än han gjorde igår.

Idag är det soligt och riktigt varmt i solen, i alla fall när man sitter på balkongen där det är vindskyddat, ska snart gå ner och lägga mig vid poolen och läsa lite, där är det nog inte lika varmt. Ska kanske få i mig lite brunch också, inte för att jag känner mig speciellt hungrig. Har kommit in i min inte-äta-period tror jag.
Nu ska jag nog ner och låna internet en stund, om syster har tid att surfa, det vet man aldrig.

Här är det bara att stanna en taxi utmed vägen, jag tycker det påminner om prostitueringsverksamheten, känns lite olustigt att vinka till sig en bil eller att en bil tutar på en. Men vill man ha en taxi är det bara att vinka till sig en, tur att det inte är så dyrt med tanke på att man åker taxi några gånger om dagen. Inte för att jag ska klaga, A har betalat allt hittills. Förutom mina resor till Medinan förstås. Nu ska jag ut och haffa Taxi!
Det blev ingen taxi, bor lite avsides så det verkar vara svårt att få tag på taxi, dessutom är det inte säsong här. Det blev en promenad ner till medinan, det tog ungefär 20-30 minuter så jag blev lite sen, och A ringde och frågade vart jag var, lite orolig kanske?


Har varit nere och surfat en timme, vilket kostade 5 Dinar=25SEK. Ganska dyrt tycker jag, men jag hade något att göra en stund. Gick sedan tillbaka till rummet, och sydde ihop min kjol jag har trampat sönder, tur att det fanns ett sykitt i ett utav skåpen. Sedan har jag läst och spelat Mahjong och sedan tagit en powernap, det behövdes fastän jag sovit som en prinsessa inatt.
Ska alldeles strax ut och stanna en taxi som ska få ta mig till Medinan där jag ska möta upp A, han jobbade en timme längre idag är igår. Nu är klockan halv 7 ungefär, igår jobbade han "bara" till 18. Vi ska väl gå och äta middag, och jag antar att vi ska till lägenheten en snabbis och snacka skit en stund.

 

Det blev middag på restaurant Belle Vue, en tagliatelle med kyckling för min del och Mixed Grilled för A´s del. Efter middagen tog vi en taxi tillbaka till hotellet och satte oss i lobbyn med en massa pensionärer, har vi hamnat på en pensionärshotell? Det verkade som så igår i alla fall, pensionärer så långt ögat kunde nå. Det blev en liten flaska vin för min del, inte det godaste vinert, knappt drickbart. Och A höll sig till Celtia, öl.
Vi har hunnit prata någorlunda mycket om framtiden, om allt fortsätter kännas bra hur ska det bli då? Kommer han få uppehållstillstånd, vi börjar med en visit på maximum 3 månader och så får vi hoppas att Migrationsverket är snabba i vårat fall, om det blir något. Det är fortfarande några dagar kvar tills jag ska åka hem, det kan hinna hända mycket på den tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0