Dag 2

Vaknade till och från under hela natten, det var kallt och obekvämt lite hela tiden. Stenhårda sängar som knakar bara man tittar på den. Dessutom var det kallt, låg och frös halva natten tills jag kom på att det finns fleecefiltar i fotändan, det var bara att dra på sig filten och försöka somna om, medans det lät som en traktor i örat. Vaknade till ordentligt vid nio-tiden och då skulle A göra sig iordning för att ta sig till jobbet. Och jag blev kvar här, har vilat en stund eftersom jag inte sovit så bra under natten, A bäddade ner mig ordentligt innan han gick. Har också hunnit ta en promenad runt på hotellet, och tagit lite bilder.

Det jag kom att tänka på är att man inte får bada i havet just nu, jag antar att det är för att det var vågigt. Röda flaggor hängde lite överallt på stranden. Tror inte det är så många som vill bada ändå, så varmt är det inte. Det blåser på ordentligt så varmt ska jag inte påstå att det är. Men mycket bättre än hemma kan jag lova. Sol, grönt och vatten.

 

Vet inte riktigt när A tänker sluta jobba idag, han har varit iväg snart 5 timmar, och jag har gjort absolut ingenting de timmarna. Vilket i och för sig är skönt, har hunnit vila upp mig, läsa många sidor i boken, spelat Mahjong på telefonen, promenerat runt på hotellet och nu ligger jag och skriver det här och sjunger. Ska skicka ett SMS till karln och höra om han vet när han får sluta idag. Börjar bli lite uttråkad nu, hade tänkt kolla hur det var med internetuppkopplingen på det här stället, det verkar bara vara nere i receptionen på en dator. Jag hade hoppats att det funnits WiFi eller att man kunde fått en internetkabel till rummet mot en avgift. Kanske ska ordna mig något att äta också, har bara ätit en liten Yoggi jag köpte på arlanda igår och två mandariner. Kanske ska ringa på Room Service och beställa mig något gott, en kycklingsmörgås kanske.

Han slutade vid 18 så då åkte jag ner till Medinan och mötte upp honom. Sen så tog det ungefär 30 minuter innan vi kom till hans lägenhet eftersom han blev stoppad lite överallt och skulle hjälpa till med saker. Uppe i lägenheten satt vi och pratade om väder och vind, vad ska vi göra i framtiden, ska vi bo här nere eller där uppe? Jag vill inte bo här nere och han har nog lite svårt att föreställa sig ett liv där uppe, allt låter så konstigt tycker han. Man får allt serverat på ett silverfat tror jag han tänker, och tillskillnad mot hur det är här kan jag förstå den tanken. När han gått med på att bo där uppe, om vi vill fortsätta med förhållandet förstås, frågade han om jag skulle följa med ner på semester, och självklart skulle jag det. Sol på kinderna tackar man inte nej till.

Det kom förbi några kompisar till honom, en var nog kusin tror jag. De satt med oss och tog en öl och de snackade massa skit om chefen, fick jag översatt emellanåt. Fattar inte ett ord arabiska så jag ser nog ut som ett frågetecken när de börjar prata i tungor. Den ena kompisen, även gammal kollega, Kabourah, frågade MIG om han fick slå sig ner i soffan, lite rart tycker jag.

Vid 20-tiden nångång gick vi och åt middag, han tog en pasta med musslor och annat snusk från havet och jag tog en Pasta med köttfärssås. Och som vanligt kom förrätten med Harrissa och vitt bröd in, Mmmm, gott var det. Det var nog den starkare sorten de hade på den restaurangen, för det brann i munnen ett tag. A grinade lite illa när han märkte att det var starkt, man tycker att han borde vara van.
Efter middagen gick vi och hämtade en väska i lägenheten och sedan blev det taxi till hotellet, där vi tänkte gå ner i baren en stund men vi båda var trötta så det struntade vi i. Så vi 22-23 nångång somnade vi och gick inte upp förrens halv 10 ungefär. Så A blev sen till jobbet idag igen, imorgon ska han försöka få dit kusinen Y så han själv kan vara ledig. Jag förstår inte varför det måste vara så många i shopen, igår när jag kom dit var de 3 st, i en liten shop på max 10 kvm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0