Förlossningsväskan är snart packad

Snart ska jag packa förlossningsväskan, så det bara är att rycka den när det är dags. Även fast det inte är jag som ska föda ska jag skffa mig en förlossningsväska. Min syster tror att hon kommer föda imorgon, och då kommer jag behöva åka hem till henne efter jobbet så jag kan ta hand om lilltjejen över natten och lämna henne på dagis nästa morgon. Får se hur det blir, enligt BM är det bebis inom de närmsta dagarna. Men man vet aldrig.

Idag har det varit en ganska bra dag på jobbet, har haft hand om en inskolning som inte hade jobbat inom vården på ett tag. Och det märktes, en massa frågor om de mest basala sakerna, men bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite. Var lagom trött efter jobbet, mycket för att jag sov dåligt, och sedan för att jag var tvungen att tänka högt idag igen. Har bara fått tänka tyst i en knapp vecka, behöver lite mer tid för att återhämta hjärnan känner jag.

Imorgon har jag sovmorgon, tack och lov! Känner att jag behöver sova en hel del, vet inte riktigt varför men det är lika bra att lita på kroppens signaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0