Ännu en dag på balkongen

Det är riktigt kyligt i skuggan, speciellt när det börjar blåsa som det precis gjorde.
Om man skulle sitta här och blunda och drömma sig bort skulle man drömma sig till en äng, med mycket träd runt omkring. Man har hur löven skallrar med vinden, hur fåglarna kvittrar och man känner doften av blommor. Tyvärr sitter jag på min balkong gjord av betong, med en bilväg knappt 50 meter på min vänstra sida där bussar och bilar kör som galningar, man hör flygplan ibland och skrikande barn. Inge lugn här inte.

Sitter med en kopp kaffe och väntar på att solen ska hitta in på min balkong så jag kan få lite färg idag. Funderar på att ringa min bror och höra om de är hemma idag, de har en bra uteplats där man kan sitta och sola på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0