Hmm...

Jaha, vad ska man diktera ner idag då?
Har varit någorlunda effektiv idag och igår. Igår var jag först på 6-års kalas. Min brorson fyllde år för en vecka sedan och nu var det dags för kalas. Det var helt OK, kände att det kanske inte var min åldersgrupp som var inbjudna, alla var i förskole/tidig skolålder. Men det blev lite gos med den yngsta brorsonen och en massa smällda ballonger. Det sista timmen på kalaset klipptes alla ballonger ner och barnen skulle då smälla alla ballonger, och det var väl ungefär 20 ballonger.

När jag kom hem var det matlagning för på listan, sedan städade jag bort julen. Ner med gardiner i tvättkorgen, ner med ljusstake och adventsstjärnor. Strykning av "nya" gardiner och upp med dessa. Sedan var det tv resten av kvällen.

Igår ringde jag även upp till olika människor i släkten och bjöd in till inflyttningsfika, så om två veckor blir det lite bak och bryggning av massa kaffe inför folkets entré.

Idag gick jag upp vid niotiden och startade första tvättmaskinen, medans jag väntade på att det skulle bli klar var det frukost och tv tittande. Start av andra maskinen och sedan en tripp till centrum för att handla lite grönt och kattsand. Hämtade även ut ett paket från Adlibris med 5 kg böcker till mig och en kollega. De flesta böckerna var mina. Jag hade väl beställt ungefär tio böcker medans min kollega E beställt fem. Så jag gick hem med en ryggsäck som vägde 10 kg, 5 kg plus frukt och grönt i armarna. Det var lite varmt när jag väl kom hem, det har inte varit lika kallt ute idag som de senaste dagarna. Just nu har jag ungefär -4, och igår var det nog -13 ett tag. Lite skillnad. Men jag välkomnar våren och sommaren med öppna armar nu när julstöket är inbökat i min proppfulla klädkammare.

Just nu sitter jag och väntar på att maskin nummer tre ska bli klar så jag kan få stänga av min tvättmaskin för några dagar, får inte plats med så mycket mer på min torkställning när detta är klart.

I veckan som kommer blir det mycket jobb, är bara ledig en dag i nästa vecka, så får hoppas att det blir en rolig arbetsvecka!

Har haft en extremt gosig katt de senaste två dagarna, går zick-zack framför mina fötter så jag närainpå snubblar över honom, han tror även att hans pappa var/är glasmästare, han är expert på att ställa sig framför dataskärmen när jag sitter vid datorn.

Nähe, nu ska jag väl fundera ut vad jag vill äta till middag idag, lutar åt korvstroganoff...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0