1/1-10

Första januari, känns inte som det. När jag var yngre så kändes det verkligen som ett nytt år den första januari, men nu gör det ingen skillnad, undrar när det där "nytt-år"-känslan försvann. Det var ett tag sedan jag kände den.

Var hemma vid 04 i morse, var jätte trött men lade mig på soffan och tittade på en komediserie innan jag lade mig i sänge, så när jag väl lagt mig i sängen sov jag som en stock till 10,27 då jag vaknade, Tror att jag har en inre väckarklocka som väcker mig lagom tills Våra bästa år ska börja, så det var bara att stigaupp med kudde under armen och vandra till soffan där jag tittade på ett snyft-program av VBÅ.

Efter det har jag bara tagit det lugnt ända till ungefär nu. Jag har preics dammsugit hela lägenheten, nu ska bara den brummande maskinen få kallna lite innan den åker in i städskåpet och skurgrejjerna åker fram. Känner mig nästan på städhumör, det kanske är den känslan jag kommer få hädanefter när det blir ett nytt år, städkänslan. En bra känsla, tur att den tittar fram då och då annars vet jag inte hur det skulle se ut här hemma. Är inte speciellt slarvig man jag avskyr att dammsuga, allt är bara i vägen och då blir jag sur och grinig. Men idag gick det bra, är inte på dåligt humör ännu i alla fall.

Igår stängde jag in mina katter i en del av lägenheten för att de är skotträdda, de är inte extremt skotträdda men de hoppar till när det smäller. Så jag stängde till två rum och de hade då hall, sovrum och badrum att röra sig på, hade också ställt ut en stereo i hallen som spelade Bon Jovi på repeat. Tänkte att musiken skulle dämpa ljudet från raketer och smällare, och det tror jag nog att det gjorde, lite i alla fall. De var inte helt vettskrämda när jag kom hem utan nästan lika gosiga som vanligt.

Nu kanske det är dags att göra lite middag och börja skura golven så jag får det klart i dag och slipper städa innan jobbet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0