Töväder!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över vädret. Det är underbart att snön försvinner, men man blir så förbaskat blöt om fötterna i tövädret. Häromdagen hade jag ungefär 10-20 cm snö på min balkong, idag är allt borta. När jag vaknade imorse lät det som att det regnade, och det gjorde det nästan, snövatten. Snön på taket håller på att smälta bort så det droppar ner vatten på fönsterbläcket. Ska bli skönt när våren kommer, men tiden innan är inte speciellt rolig. Med tanke på att det varit så mycket snö blir det väl nära inpå översvämmning när det smälter bort.

Denna vecka har jag jobbar en massa, hade en väldigt rolig dag på jobbet i onsdags, med mycket jobb. Och igår gick jag hela dagen och på kvällen var det väldigt roligt. Det blev lite rörigt, men allt fungerade väldigt bra ändå.

Så idag är jag ledig inför den nya arbetsveckan som är på ingående, tror att jag jobbar mån-fre. Och någon utav dessa dagar ska jag försöka inhandla en födelsedagspresent till min systerdotter som fyller 4, leksaker är tråkigt att köpa. Och kläder har hon en massa, så jag får hitta på något annat. Kanske gå på bio med henne någon dag och låta mamma och "pappa" ha en kväll för sig själva.Få se vad jag hittar på. Eller köpa nya örhängen, hon har ju hål i öronen... Hmm...

Idag ska jag bara ta det lugnt, är lite småtrött efter arbetsveckan. Vaknade halv nio av väckarklockan på min gamla telefon som jag glömt stänga av, så då gick ajg upp och stängde av den och startade en tvättmaskin. Sedan kröp jag ner i sängen igen och skulle bara vila lite, sedan var klockan halv 11, dags att gå upp kanske.

Nähe, göra något vettigt nu kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0