Nu vet jag på ett ungefär...

Igår var första dagen på stegräknartävlingen, usch vilket långt ord. Och jag gick väl ganska bra, 12725(?) steg. Och så startade jag "kallorikollen" där man kan skriva i vad man äter varje dag och få reda på hur många kalorier man då får i sig. Jag blev lite paff när jag såg svaret efter gårdagens mat. Gissade på att jag ätit dessto mer. Men "bara" 3300 kalorier fick jag i mig igår. Hade trott på mer, eftersom jag hade en "fryslåda" till matlåda, och att jag låg och knaprade på godis efter jobbet igår.

Idag har jag glömt ta på mig stegräknaren, men har varit på en shoppingtur så jag har nog gått upp mig till 7000 steg än så länge, så jag kommer nog upp i 10000 tills jag stänger av datorn ikväll gissar jag på. Jag har shoppat lite idag, ett par byxor Haremsjeans, en handväska (underbart!) två löpare och några lampkrokar. Det kom väl upp i tusenlappen gissar jag på, men då är hälften av den summan bara byxorna.
Efter att jag köpte lampkrokarna har jag då fått upp en taklampa i hallen, känns som att det var dags för det. Så nu har jag lite mer ljus än från bordslampan jag har levt med i två månader.

Snart ska jag väl börja laga mat, tänkte mig potatisgratäng med kotlett idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0