Första arbetsdagen är över

Och det gick riktigt bra att jobba, kom ihåg alla lösenord och var inte så förvirrad som jag trodde att jag skulle vara. Gick otroligt bra faktiskt. Fick mycket bra kommentarer om frillan också, alltid lika kul att höra att man ser bra ut.

A har erbjudit sig att hyra en lägenhet till mig när jag åker ner dit i höst, om semestern blir godkänd det vill säga. Lämnade in semesteransökan idag så du väntar jag bara på svaret. Men som cheferna sa, jag har knappt varit ledig någonting sedan jag började, så jag kanske har bra chans att få vara ledig den veckan.
I alla fall, A kunde ordna en lägenhet till mig där nere, för 180 EURO, vilket är lite smådyrt men ändå billigt, beror på hur man ser det. Och att han då skulle hämta och lämna mig på flygplatsen. Väldigt gulligt av honom tycker jag. Han sa att han inte kommer få vara på hotellet tillsammans med mig eftersom han inte är hotellgäst, men jag har ett rum för två personer, då borde jag få ha vem jag vill på hotellet, eller?
Ska ringa till Apollo imorgon och höra med de, om jag nu inte får ta in honom på hotellet får jag väl lägga ut 1000 kr mer och hyra den där lägenheten.
Men blir lite fundersam, tänk om det inte skulle funka mellan oss och vi börjar tjafsa om något, kommer han köra mig till flyget när jag ska hem då?
Vågar jag lita på att han hämtar och lämnar mig på flygplatsen?
Tänker han låta mig åka hem?
Massa tankar och frågor jag behöver ha svar på innan jag bokar biljett.
Jag åker ju ner enbart för att träffa honom, då vill jag ju umgås så mycket som det går med honom.
Men om det går snett, kommer jag till flygplatsen?
Flygplatsen är nyöppnad och enligt charterbolagens hemsidor står det att taxi inte går från flygplatsen, tar den mig dit då? Taxin alltså.
Några kollegor tycker att jag ska boka in hotell och "smuggla" in honom, min syster tänker som jag. Jag har bokat ett dubbelrum, då får jag ävl göra vad jag vill där förutom att förstöra rummet förstås. Medans syrrans kille tycker att jag ska köra på lägenheten, våga chansa säger han. Och joo jag håller med honom också, men om det skulle hända något, kommer jag hem? Och söt som han är säger han att då åker han ner och hämtar mig. Ja det var ju sött, men det är en helt annan kontinent, minst 4 timmars flygresa, och det kostar några kronor. Han erbjöd sig även att köra mig till Arlanda när jag sticker ner. Raringen där.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Bra att du funderar som du gör. Bra att du väger för och emot.

Troligen går allt bara toppen!

Om det blir något tok och du behöver dra så fixar du det också och du kommer få livserfarenhet av det och våga mer saker framöver. Tänk bara på att de har annan religion och kultur än vi. Det finns en person på vårt jobb som har mycket erfarenhet av det här, både för och nackdelar. Om du inte har kontakten själv kan jag hjälpa dig att förmedla kontakten. Kram Borthy

2010-08-18 @ 13:44:05
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0