Snyggingar på jobbet idag=)

Arbetsplatsen hade vunnit en tävling vilket innebar att det skulle komma en barista till jobbet och bjuda på kaffedrinkar under två timmar. det kom två baristor, och de var heta som bara den, den ena var snyggare än den andra men ändå=). Något man kunde vila ögonen på efter lunch.

De hade tagit med sig 60 glas att servera kaffedrinkar i, efter en knapp timme var alla glasen borta, då fick de "riktiga" glasen komma fram, alltså våra dricksglas på jobbet. Fick veta i efterhand att de hade gjort ungefär 150-160 kaffedrinkar, gjort slut på 4 kg kaffe, 13 l mjölk, 3 l pucko och 3 l laktosfrimjölk, om jag fick med allt. Så de jobbade på ganska bra under sina två timmar. Bra jobbat grabbar!

Kollegorna försökte ragga dit de några fler gånger så vi kunde få lite mer gott kaffe, kaffet på jobbet smakar skit, så jag håller mig till vatten eller te på jobbet. Står inte ut med att ens lukta på kaffet på jobbet. Och idag provade jag på en dubbelespresso(?) som var helt oK, inte det godaste jag druckit men den var drickbar. Lite socker i skulle inte skada. Baristan Ola gjorde även mönster i skummet, jag fick en fjäril, han gjorde även hjärtan, blommor, äpplen, spiraler och säkert något mer, och berättade gärna för oss vad och hur man gjorde. Väldigt trevlig karl. Vet inte vad den andra heter, och det var han som var snyggast. Han gjorde "bara" kaffet.
Jag vet inte om han Ola verkligen hade gjort illa sig eller om det bara var för att han var på ett sjukhus, men han hade ett vitt plåster bakom örat. Haha, såg lite roligt ut. Ett kalt huvud, och sen ett plåster=).

Lite charmigt var det i alla fall.



Igår var jag med på yogan på jobbet, och allt M,instruktören, sade var inte sant. att man skulle bli pigg, det blev jag inte. Slumrade ju på soffan en halvtimme. Och sedan det där med att sova gott på natten, jo visst det gjorde jag. tills halv 5, tjugo minuter innan jag behövde gå upp!
Varför kan jag inte sova hela nätterna?? Dessutom när klockan väl ringde var jag heltslut, ville inte gå upp. Men när jag väl kom upp och in i duschen, ville jag inte gå ur den. Men just nu är jag ganska pigg faktiskt.

Väntar just nu på att potatisen ska bli klar, ska äta köttfärslimpa idag. Väldigt gott hoppas jag på att det blir, men varför skulle det inte bli det? Det är ju jag som lagar den;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0