Lördagnatt

Ganska mycket har hänt sedan sist, altså nattpasset jag hade lite tråkigt på. Jag kom hem vid ungefär 8.30 på torsdag morgon, slumrade lite på soffan och låg underbart skönt. Sedan ringde telefonen, det var schemaansvariga C som ringde och skulle diffa, vilket vi inte hade hunnit på onsdagen. Så jag diffade schema lite halvvaken och gick med på det mesta, men jag hade almanackan framför mig så jag var inte helt borta.

Sedan somnade jag efter 11.30 någongång och sov till ungefär 18.30. Sedan var det bara att vakna och göra något så man skulle bli trött så jag kunde sova natten till fredagen då jag skulle börja jobba vid 14. Somnade efter 23.00 och vaknade sedan fredag morgon vid 06.20 första gången, men inte ville jag gå upp då, utan jag tvingade mig själv att somna om och gick inte upp förrens vid halv 10. Sedan var det bara göra sig i ordning för jobbet.

När jag var på väg till jobbet hade jag en känsla av att jag skulle behöva jobba ännu en natt, men så var inte fallet, tack och lov. Utan jag fickåka hem vid 21.30 och sedan vara tillbaka igen vid 07.00.

Vilket jag knappt orkade, det var väl mycket för att jag visste att jag skulle hem till R och R ikväll och att jag skulle vara uppe halva natten. Men det har ju gått bra. Är ju vaken än så länge.
Har nu precis kommit hem och ska snart krypa ner i sängen. Men innan dess måste jag få bort allt smink jag har dragit på mig ikväll.

Kom hem till R och R vid strax efter 19 ikväll, och var där tills klockan blev närmare halv 2. Det var riktigt trevligt, fick träffa R och R, dessutom fick jag träffa några andra jag har fattat tycke för under våra tjejkvällar, vilka inte har varit allt för många. men både C och L var där, och de är ett par väldigt trevliga flickor.
Det var värre att åka hem från deras nya lägenhet, som förresten var riktigt fin! Än från deras gamla mitt i stan, tog mig en och en halv timme, varav ungefär max 5 minuter var taxiresan från centrum.

Fick även ganska bra komtakt med en man som jag kan kalla för K, han jobbar visst på en butik i "mitt" centrum, och han var jättre trevlig och tyckte att jag skulle kika förbi butiken någongång. Och det tänker jag nog göra. Han verkar vara en sån kille man kan prata om det mesta med. Han är upptagen så mycket mer blir det inte, haha. Men tyvärr hade han en dispyt med sin flickvän under kvällen som jag hoppas reder ut sig. Vilket han tror att det kommer göra.

Nu ska jag gå coh sova några timmar=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0