Lördag morgon 08,00

Jag har inget bättr för mig en lördags morgon än att ha tvättstugetid. Bokade tvättstugetiden för tre dagar sedan, det var den enda lediga för en vecka framåt, och båda mina tvättkorgar var proppfulla. Hur kan det bli så mycket tvätt när det bara är jag som bor i mitt hushåll? Kan ju inte påstå att katterna smutsar ner mina kläder, så de tänker jag inte ens skylla på.

Jag har precis varit och startat maskin nr 3-4. Och om 40 minuter blir det maskin nummer 5-6. Sen hoppas jag att det tar slut. Om jag har tid kvar kan jag tvätta mitt överkast också. Nu tänker jag skylla lite på katterna faktiskt, för överkastet behöver bara tvättas för att det är så extremt mycket katthår på, Cosmos sover på överkastet om nätterna och rullar runt, och dagt5id ligger båda två i en hög på samma ställe som Cosmos sover, så överkastet har katterna smutsat ner, eller rättare sagt hårat ner.

Igår var jag och köpte burkar till mitt löste, och nu är de dekorerade. Med hjärtan och några klistermärken som ska se ut som juveler. Inte det jag hade tänkt mig men de är roligare än helt gråa nu i alla fall.
Idag har jag inget annat än tvättstugan planerad, kanske blir lite städning också, imorgon är jag inte hemma på ex antal timmar, eftersom jag ska iväg och grilla med några familjemedlemmar. Så jag ska vara hos min syster vid 11-tiden och vi ska möta resten i en annan kommun, ungefär 15minuters bilväg, klockan 11.30.
Igår tipsade en kollega om pinnbröd, så det skrev jag ned receptet på och jag får se om det blir något pinnbröd. Verkar inte vara så svårt att få till, men det tar nog ganska lång tid. Man kan alltid göra ett försök. Det kanske är roligt för lilloppan att grilla pinnbröd=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0