...

Igår blev det inget gym, vaknade vid kvart över nio, och jag skulle behövt åka vid nio för att ens hinna komma in på gymmet och värma upp och hinna göra något innan jobbet börjar. Så det skippade jag, ringde istället till jobbet och frågade och jag fick flexa två timmar, och det tick jag=). Så då tog jag mig till centrum och en shoppingtur, var på jakt efter ett par skor, en lite party-aktigare topp och några småburkar till mitt löste, och kollade även efter en burk till spaghetti.
Jag hittade inte så mycket tyvärr, var till Stadium och kollade efter skor, men där hittade jag inget, så då gick jag vidare till Inter Sport och inte heller där hade de några skor till mitt förfogande. Därifrån gick jag vidare till Lagerhaus och kikade runt lite, där hittade jag faktiskt en burk till spaghetti. En röd burk i glas, med hjärtan som var genomskinliga.
Sedan gick jag vidare till Åhlens och tittade efter burkar till mitt te, och där hittade jag inga fina, men när jag väl kom till jobbet fick jag ett bra tips från en kollega, att om jag köper en enfärgad så kan jag ju klistra på några roliga figurer eller märken. Så det ska jag nog göra, får ta mig till centrum efter jobbet på fredag och köpa mig de och några märken jag kan klistra på.

Sedan på jobbet var det ganska bra, verkade ganska lugnt när jag kom men sedan small det till och då fick jag att göra i ungefär två timmar, men sedan blev det lugnt igen, förutom allt annat som ska meckas ihop.

Idag har det varit en lugn dag på jobbet, vi har varit mycket personal, egentligen var vi inte mycket personal, det var dåligt med patienter. Men det var ganska skönt att inte behöva stressa sig igenom dagen, vilket jag sällan gör i och för sig. Det jobbiga är bara att det känns som jag glömt något, fast jag vet att jag gjort allt jag skulle. Det är det värsta med lugna arbetsdagar.

Idag ringde min syster angående helgen, tid är bokad och det är utskickat "inbjudningar" till skogen och grillning. Hon frågade också om jag jobbar nästa helg, vilket jag inte gör. Hennes kille åker utomlands nästa helg och hon har svårt att sova utan någon bredvid mig så hon frågade om jag möjligen kan sova hos henne då, och visst kan jag det. Så hon får kramas med mig istället =).
När hon ringde blev jag lite paff när jag för en barnröst säga "hej, jag ska sova nu". Då var det lilloppan som fick börja samtalet. Och hon är ju så söt! Hon berättade att hon hade badat idag, utan bubblor. Och att hon ska till badhuset imorgon och bada med mamma. Och där ska hon hoppa så här "hopp!" och plaska i vattnet. Och hon ska även på bio imorgon sa hon, undrar vad det blir för film?

Ikväll har jag beställt nya böcker, 13 böcker blev det, bara en massa hemska böcker. Det är ju sådant jag tycker om.

Imorgon ska jag lunch med S=). Ska bjuda henne på lite lunch och lämna över hennes piller och några piercingsmycken jag inte har användning för längre, var "tvungen" att plocka ur en utav mina piercingar för att den höll på att stötas bort, hade blivit alldeles sned och ömmade lite titt som tätt. Den har jag haft i tre år så den borde inte stötas bort tyckte jag, men det gjorde den.

Nu ska jag koka mig lite te och krypa ner under filten innan jag blir en isbit.

Kommentarer
Postat av: S

Lunch med S var definitivt det bästa i det här blogginlägget. ;-)

2009-09-23 @ 20:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0