Det blir en lång natt

Dagen började ganska bra och sedan blev det rörigt ett tag.
Vaknade en ganska bra tid, vid halv 9 någongång. Ganska lagom att vakna vid den tiden när man jobbar kväll. Har vaknat vid sjutiden två dagar på raken och då blir man trött så mycket tidigare.

Vid tiotiden ringde jag till jobebt och frågade om jag kunde få flexa två timmar, så jag skulle hinna vara hemma lite mer innan jobbet. Skulle börja klockan tolv. Det kunde jag inte göra, det var redan kort om folk och det var  bra om jag kunde komma in och lösa för luncher. Sedan efter knappt en halvtimme ringer det från jobbet, då är det bemanningsassistenten som ringer och frågar om jag kan jobba i natt, alltså kväll-nattpass. Visst säger jag, om hon kan få bort mitt kvällspass imorgon, så jag kan få sova. Med tanke på att jag har lite svårt att sova.

Sedan när jag sitter och väntar på bussen ringer det igen, bemanninsassistenten. Och säger att kvällen imorgon är fixad och undrar omjag vill komam till två. Då blir jag lite förvirrad, det gick ju inte nyss? Så jag berättar att jag ringt och att det inte gick för att det var kost om folk. men nu sitte rjag fortfarande hemma, ska snart börja röra mig till jobbets fyra väggar, och vara instängd där i 17 timmar. Vad roligt det ska bli, inte!

Det märks hur denna natt blir, är redan trött i ögonen, men det är väl bara för att jag har försökt vila lite på soffan innan jobbet.

Nu ska jag åter packa väskan inför arbetspasset och sedan göra iordning mig inför jobbet.

Uppdaterar väl någongång i natt antar jag=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0