Kryssning, here I come!

Imorgon bär det av på kryssning, och min kära kollega E kunde också åka. Så hon är inbokad och klar att åka, det är bara en arbetsdag kvar, vi båda jobbar imorgon så det blir nästan direkt in till terminalen för att hämta ut biljetterna innan 18.30.

Idag har det varit en ganska bra dag, förutom huvudvärk och magsmärtor är det inget att klaga över, var lite småstressad på vägen hem... Hade tvättstuga 17.00 och kom hem 16.50 och var hungrig och behöver packa inför morgondagen. Jag hinner inte hem mellan jobb och kryssning vilket är lite jobbigt. Mina bebisar blir ensamma hemma i 1 ½ dygn, inge roligt. Tack och lov är jag ledig på torsdagen så jag kan gosa med de så mycket de vill unger hela dagen.

På torsdag blir det massa telefonsamtal till bostadsförmedlingar angående en ny lägenhet så jag slipper klämma in mig i en liten tvåa med två andra. Hoppas jag hinner hitta en lägenhet! Eller i alla fall så jag slipper bo hemma hos mamma allt för länge. En vecka kan jag gå med på, utan problem. Inte längre, då blir jag besviken. Att det ska vara så fruktansvärt svårt att hitta någonstans att bo i denna stad. Om man kunde få önska skulle jag nästan önska att alla som inte är uppväxta i Stockholm, go away!! Låt mig få en lägenhet!!

Snart är det dags att ta sig till tvättstugan igen, men först blir det disk, och kanske bädda sängen om jag hinner det innan. Annars blir det i pausen mellan vändorna....

Kommentarer
Postat av: S

Jag hoppas också att du hittar en lägenhet snart. Är det ingen som fattar att det är Världens bästa Yennie som söker lägenhet eller?

2009-10-20 @ 09:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0