Äntligen ledig

Idag är jag ledig, och det har varit så skönt hittills. Igår efter jobbet var jag trött som vanligt, och höll på att somna på soffan, men avsyrde det i sista sekund.
På jobbet igår var jag också trött, och det mörktes genom att jag skrattade åt det mesta, var allmänt flamsig skulle man väl nästan kunna kalla det för. Men tror inte att det var någon som tyckte det var jobbigt, för det var inte bara jag som skrattade, utan några andra också.
 Jaja, igår efter jobbet gjorde jag inte mycket, gick och lade mig vid tio-tiden men somnade nog inte förrens vid 11, pratade med mamma i telefon och så läste jag några rader innan jag släckte lampan.

Idag vaknade jag otroligt nog vid kvart i nio, av solljus! Så härligt att vakna till solljus, hoppades på att jag drömt att mörkt,kallt och grått. Men tyvärr hade jag inte det. Gick och lade mig i badet på en gång, och låg där och guppade i 45 minuter, härligt var det.

Sedan åkte jag till centrum och mötte upp mamma för lunch och en kort shoppingrunda, jag hittade tyvärr inte så mycket, en julklapp till lilltjejen och sedan var det bara ingredienser till pajen jag ska bara tills på lördag.

Innan jag åkte ner till centrum ringde jag till ett bostadsföretag som jag fått ett nummer av till en hyresgäst som ska flytta, och berättade att jag inte fått tag på hyresgästen fastän jag ringt fyra gånger. Fick då reda på att det fanns en till lägenhet i närheten av den första som skulle bli ledig, så jag tackade ja på en gång. Det brukar man inte få göra men eftersom jag så snällt sa att jag är i AKUT behov av en lägenhet gick den trevliga kvinnan på andra änden av tråden med på att ta ett ja innan visning. Så imorgon ska jag faxa in arbetsintyg och sedan på lördag ska jag titta på lägenheten. Hoppas, hoppas, hoppas!!

Nu väntar jag på att maten ska bli klar, det blir kotlett, Café de Paris, kokta morötter och vitlöksmarineradekroketter. Oj vad det lät fint när man skrev ner det så där, men jag har inte marinerat kroketterna själv. Utan de är köpta.

Nu ska jag värma händerna över plattan i köket och vänta på att det blir färdigt så jag får äta=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0