Ännu en dag på jobbet

Sitter just nu på jobbet, instängd. Som den senaste veckan... Är lite smått jätteseg, sov ungefär 12 timmar tills idag, tydligen behövdes det. Men har nog inte vaknat tillräckligt ännu. Vad jag förstog det som behöver jag inte jobba till klockan 7 imorgon, det är väldigt skönt, men det skulle också vara skönt att vara "ledig" imorgon.

I veckan är det bakning som gäller inför mormors kalas på lördag, måste kolla igenom skåpen och se vad jag behöver köpa, vet att jag måste köpa lime och citron. Som ni kanske förstår blir det en citrom- och limepaj. Riktigt god är den, mastig och det är också bra, då får man inte i sig så mycket.

Sitter på sal med radion på, väldigt trevligt att ha lite ljud runt omkring sig, annars är det nästan tyst här.
En kollega ringde nyligen in och frågade om jag hade mat med mig, och det har jag. Men vet inte om jag vill äta det, har med mig två lådor eftersom jag inte visste omjag skulle jobba natt också, och det är ganska tråkiga lådor, förutom ena. Kokt potatis, stekt falukorv och pepparrotssås. Det är riktigt gott. Den kanske jag äter ikväll, eller imorgon.


Kommentarer
Postat av: S

Oh typiskt. Ska du jobba natt idag? :(

Jag som är inte har någon annan Yennie att prata med om kvällarna...

2009-10-25 @ 20:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0