Rena fönster, äntligen fick jag det gjort...

Idag har jag haft en bra dag på jobbet, men var otroligt trött efter dagen, har väl sovit lite oroligt kanske. Och när jag är helt slut efter jobbet vet jag att jag inte ska lägga mig på soffan och titta på tv, för då somnar jag. Men jag gör det oftast ändå.

Men idag tog jag tag i fönsterputsning, och det behövdes kan jag säga. Jag kan ju inte påstå att jag är proffs på att putsa fönster men jag är hel nöjd. Vad jag kan se med mina otränade ögon så är det inte en enda fläck eller rand på mina fönster. Men som sagt, mina ögon är otränade för det.

Skulle vara glad om jag kunde göra något mer nu ikväll men nu tycker jag att jag har varit så duktig så jag kan få ta det lugnt ett tag. är dessutom lite öm i min rygg efter slit och släng på jobbet. Så lite lugnt borde jag kanske ta. Putsa fönster tycker jag räcker för en dag egentligen, men det är sällan jag är på "städhumör" så när jag väl är det kanske det är dags att ta vara på viljan. Men min rygg vill vila lite. Har ett "svårt" val framför mig. Jag tror jag väljer alternativ två men det vet jag inte förrens när jag ligger i sängen och är redo att säga godnatt. Då har jag utfört någon utav de två sysslorna.

Det skulle vara underbart skönt att ta ett bad, det får nog bli imorgon, är för trött för det idag så jag kommer väl drunkna, det är tyvärr inte så att mina katter har gått någon kurs i livräddning. Så jag får nog skippa det idag.

Idag hade jag tänkt att komma i säng ganska tidigt, har två tidiga morgnar framför mig, och på onsdag, när jag är ledig, har jag tvättstugan vid 10, så då blir det klocka på ringning så jag inte försover mig. 

Nu ska jag hitta på vad jag ska göra, ett glas vatten ska jag i alla fall unna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0