Nu känner jag att träningen börjar komma igång...

Natten till igår sov jag jättedåligt, sov väl ungefär två timmar, så jag var lagom trött när jag skulle åka till jobbet. Så när jag satt på bussen tänkte jag att jag måste göra något under kvällen annars somnar jag på soffan som vanligt. Så då satt jag och tänkte att jag kan ju dra ut och springa och se hur mycket jag orkar. Tänkte att jag orkar nog itne springa mer än fem minuter ändå, men kan alltid ta en kort promenad.Så jag tog mig ut med S i lurarna(telefon) och promenerade i tjugo minuter som uppvärmning sedan började jag springa/jogga. Orkade otroligt nog tio minuter, men det var lite jobbigt att prata med S och springa samtidigt, så jag blev smått irriterad när hon inte hörde vad jag sa eftersom jag flåsade så mycket så jag var tvungen att upprepa mig med andan i halsen.
Det var ganska skönt att komma ut och få en "chock" över att jag orkade springa i hela tio minuter, har inte varit ute och sprungit sedan jag slutade med handbollen är 2004, alltså fem år sedan.

Hade lite träningsvärk i magen idag eftersom jag har så dålig hållning, och den blir ännu värre när jag springer kom jag fram till.

Har nu precis kommit in efter en kvarts uppvärmning och ungefär tio minuters "löp". Känner att jag inte vågar ta ut för mycket så här i början för då kommer inte denna period hålla så länge.

Är riktigt stolt över mig själv faktiskt, inte mycket att vara stolt över kanske men för mig är det=).

Det går framåt!!


Var på besök hos min pappa i söndags med två utav mina syster och enas kille, det var otroligt trevligt faktiskt. Var inte som vanligt, kanske p.g.a. att han var så gott som nykter. Hoppas det är lika trevligt nästa gång jag ser karln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0