Jobbig känsla

Igår morse när jag satt och åt frukost innan jobbet, vid halv 6 ungefär, går det en man utanför på vägen fram och tillbaka tre gånger, var inte säker men tror att det är en granne i porten brevid som har drogproblem, kände en jobbig känsla över att behöva gå ut när han gick omkring där ute. Men ut gick jag, och efter ungefär tio minuters promenad fick jag ännu en konstig känsla.
Stängde jag dörren ordentligt??
Kommer den mannen göra inbrott hon mig om han såg att jag gått hemifrån?
Vad kommer finnas kvar i lägenheten när jag kommer hem?
Kommer mina katter vara kvar?

Kände sådant obehag så jag nästan vände och tittade efter, men då skulle jag komma sent till jobbet. Så jag gick och funderade på om jag skulle skicka ett SMS till min syster så hon kunde åka och trycka till dörren så den verkligen skulle vara stängd. Gjorde inte det heller.
Gick och oroade mig nästan hela arbetsdagen, gick tidigare från jobbet mycket för att jag ville veta hur det låg till med dörren och inbrott. När jag väl kom hem var dörren stängd, tack och lov! Allt var också kvar och katterna sprang och mötte mig i dörren. Vilken lyckokänsla!!

Igår kom första leveransen från Netextra, känns skönt att jag kan storhandla utan bil och körkort. Blev fem kassar med grejjer och 1500 kr fattigare. Men det tycker jag att det var värt! Så nu har jag säkert 3-4 kg köttfärs i min frys, nu blir det massa god mat. Funderar på att köpa hem kapris så jag kan göra Biff ala Lindström någon dag, det var riktigt länge sedan jag åt det. Skulle vara gott.

Men idag blir det Lapskojs eller hur det nu stavas, mums!!!

Inatt vaknade jag av att katten låg på mig på något konstigt vis, kände efter på täcket, han var där men itne där. Då har min lilla kisse krupit in i påslakanet och ligger direkt på täcket, inuti påslakanet. Sött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0