En nyttodag, tror jag...

Idag har jag gjort en massa nytta, känns det som i alla fall.
Började med tävttstugan imorse, blev smågrinig när jag märkte att ena tvättmaskinen var trasig, så jag fick använda grovmaskinen till mina kläder. Det funkar ju det också men det är alltid samma maskin som går sönder.

Sedan under tvättstugetiden så kom posten, och där låg ett inbjudningskort från min syster som ska gifta sig i sommar. Ett kort hon gjort själv och det är riktigt tjusigt, kommer upp i ett inlägg snart. Jag önskar att jag också kunde vara så duktig med plottriga saker.
Min andra syster ringde sedan och vi pratade om hur vi skulle ta oss till bröllopet, med husbil eller flyg? Vi har kommit på att det borde vara billigare med husbil, då har vi ju resa och övernattning för samma pris som enbart flyget. Vi ska fundera lite mer på det men jag tror nog att det blir husbil.

Tog mig sedan till banken, eftersom jag var så duktig och inte skrev ner nya lösenordet till min internetbank, så jag har suttit i tre dagar och gissat vad jag hade för lösenord. Så då fick jag gå till banken och be om ett nytt, och i samma veva tänkte jag att jag kan ju skaffa så jag kan logga in med mitt e-leg här hemma. Och med skrapkoder när jag inte är hemma. Så det har jag fixatr. I centrum mötte jag min syster S som var lite hängig och på jakt efter en födelsedagspresent till en kollega. Sedan när vi skiljdes åt mötte jag min andra syster och hennes dotter. Lilltjejen tyckte inte att jag skulle åka hem så hon sprang efter mig, men hem kom jag och lilltjejen stannade med mamma.

Ska troligen till min syster på fredag och hitta på något, annars vet jag inte vad jag ska göra i helgen. Hoppas det blir finare väder än vad det varit de senaste dagarna, regnet behövdes men jag vill ha sol och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0