Ljus söndag

Aa idag är det då söndag, den förhoppningsvis lugnaste dagen på veckan. Idag kommer min syster S över på fika, Kaffe och fruktsallad får det blir=). Kanske tråkigt "tilltugg" men har inte ingredienserna för att baka något. Det får duga med fruktsallad. Det är sällan jag har besök nu när jag flyttat så "långt" bort. Men jag ska på en visning i morgon på en lägenhet som ligger i samma område som S bor. Då blir det mer besök oss emellan i alla fall =).

Igår när jag var på väg hem från min systers inflyttningsfest, där vid 06,30 på morgonen, var det redan ljust, och jag tror att min kollega åkte förbi. Hon var nog på väg till jobbet. Måste fråga henne om hon jobbade igår morse. Jag blev helt paff när jag gick ut och det var ljust, strax efter sex på morgonen. Det vänder nu!!=D

Igår tog jag det bara lugnt, fick inte sova så många timmar efter partyt, var uppe redan innan 12. Så jag låg på soffan och sov halva dagen. Och gick och lade mig vid 22.30 igår, vaknade vid halv 10-10 imorse. Så jag har sovit ganska bra denna helg. Behövs för morgondagen, visningen är redan vid 8 på morgonen. Och jag börjar jobba vid 14, känns som att det inte är så roligt att gå upp vid sex när man inte börjar jobba förrens vid 14. Jag hoppas verkligen att jag får den lägenheten. Den har inglasad balkong vilket är jättebra för mina katter=). Och den är dessutom på tredje våningen, vilket är ännu bättre. Då slipper jag känna mig iaktagen, vilket jag gör ganska ofta nu när jag bor på nedre botten.

Nu har jag betalat för kryssningen med kollegorna. Känns skönt att det nu är betalt. Då har jag den betalningen ur världen. Jag pratade med Borthy på jobbet i torsdagskväll, och sade att det är 21 årsgräns på just den båten vi ska åka med, och jag är inte 21 än, när vi åker är det visserligen bara en månad kvar tills jag fyller 21 men det skiter väl de i. Så hon pratade om att nån kan vara min "mormor" eller liknande ifall de påpekar detta. Vi får se hur det går, men åka vill jag ialla fall. Nu ser jag fram emot resan, då får den bli av för min del också=).

Nu ska jag börja förbereda fruktsalladen tills S kommer.

Kommentarer
Postat av: S

Hörrö plutt! Du kan ju inte ha två S förstår du väl, nu får du faktiskt välja. Jag trodde vi var ihop!

2009-03-02 @ 19:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0