Bra dag, dålig dag?

Dagen började ganska bra, var inte så pigg som jag hade hoppats på, skulle gärna legat kvar och somnat om. Men upp kom jag och gick till jobbet gjorde jag. Dagen på jobbet började ganska bra, men sen... Pip pip pip från en maskin, en maskin jag har väldig respekt för, möjligen för att det bara är vissa i personalstyrkan som fått utbildning i den.
Sen lugnade det ner sig något.
Pang boom vid 11 blir det halvt kaos på jobbet, ingen kommer iväg på lunch, och vi får in en ganska dålig patient.
Sen kommer en sköterska och berättar vid 11.40 att vi ska iväg på en undersökning klockan 13. Och vi bör gå ungefär kvart i, ingen har kommit iväg på lunch, jag ska lösa denna sköterska så hon kommer i väg på lunch, och samtidigt har jag saker att göra hos den nya.
Klockan tolv skickar jag ut sköterskan på lunch, känner hur det kurrar i magen, mat-klockan ringer.
Sköterskan kommer tillbaka ungefär 12.30, jag går och "slänger" i mig maten på en kvart, då är det dags att gå. inte ens kaffe på maten.
Väl på väg till undersökningen hade alla tre ganska roligt, sängen var bångstyrig, var väldigt bökigt att köra den.
Tillbaka på avdelningen, smått kaos på salen, skickar ut kvällspersonalen på möte och tänker att snart får jag gå hem. Underbart!!
Jag gillar sånna dagar med dagen var för rörig för att det skulle kunna vara kul.

Sen var det någorlunda resten av tiden jag var kvar. Men blev lite stressad vilket jag inte blir i vanliga fall. Så jag bestämmer mig för att handla en badkudde och badsalt/badolja för att ta ett varmt avslappnande bad. Går i FEM butiker och hittar inte saltet/oljan, blir väldigt irriterad efter butik nummer tre. I butik nummer fyra rekommenderar kassörskan en femte butik. Går dit och tillslut hittar jag en olja som luktar rosor och liljekonvalj. Den tar jag! Ville bara hem just då. Så fort jag kom innanför dörren tappar jag upp ett bad och förbereder med lite ljus och en bok. Sen bar det av, luktade gott, varmt och skönt. Sen tänkte jag mig en ansiktsmask så jag hade köpt en, vilken jag trodde var med jordgubbslukt, men när jag kom hem och tittade på förpackningen var det gurka, citron och lime. Kan lukta gott tänkte jag. Men när den väl kommer på luktar den så illa och så starkt att det sved i ögonen och näsan, men den fick sitta på i tio minuter, sen orkade jag inte längre, började bli hungrig.


När jag var på väg hem sitter det en alkoholpåverkad man på bussen, och bussen blir proppfull. en ung tjej i tjugoårsåldern sätter sig brevid denna man som sedan börjar prata med henne. Antar att hon tyckte det var obehagligt för så fort det blev lediga sittplatser bytte hon plats. Och mannen tittade efter henne som om hon var dum i huvudet. På en sträcka som tog fem minuter med bussen, såg jag minst 4 personer som antingen gick med en ölburk i handen eller vinglade så mycket så jag trodde de skulle falla i backen.
Vad tänker folk på?? Klockan är knappt fyra en torsdagseftermiddag, ett begär är väl ett begär men hallå!
Det är väldigt många som tycker att det är obehagligt med påverkade och påträngande människor, vilket många påverkade människor är. Många tittar bort eller till och med byter plats om det kommer en påverkad person som för lite "liv"

Kommentarer
Postat av: S

Jag känner också en obehaglig känsla när en alkoholist, eller påverkad människa sätter sig bredvid mig på bussen.. Speciellt om den är äldre, och är en man. Det är inte kul alls,

2009-03-20 @ 19:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0