Semestern har börjat med lugna steg,

snart trappas även de upp.

Jobbade sista passet i lördags, tänkte fira in semestern med en onyttig middag, men det ångrar jag innerligt. Fick så otroligt ont i magen så jag nästan ville gå och kräkas, men det slapp jag. Gik även hem tidigare, inte på grund av magsmärtorna utan för att det var lugnt, och vem vill inte gå hem då?

Söndagen var en lugn dag, låg på soffan och njöt till klockan halv ett, sedan var det in i duschen och sedan promenera till centrum till nagelskulpteringstiden. Kan man säga nagelskulptering? Har gjort förlängning för att fira att jag är ledig, och dessutom är de fina till bröllopet jag ska på om en knapp vecka. Söndagen sedan var lugn och vande mig vid naglarna=).

Måndagen var lugn, var bara hemma för utom tvättstugan från klockan 7. Bar in balkongmöblerna och parkerade mig på en filt på balkongen för att få lite sol på min vinterbleka hy. Sedan var det bara lite vardagsbestyr, diskning och matlagning, sedan parkerade jag mig på soffan och höll på att somna men så fick jag ett telefonsamtal. Där försvann den chansen!

Idag har jag varit till centrum och hämtat ut pengar från sparkontot, börjar bli fattig nu innan lön. Gick också och lunchade med S, kinabuffe med en kall öl på en uteservering, helt underbart. Förutom att det var en påverkad man som bråkade med ett par väktare. Ingen direkt matro då men i alla fall. Sedan bar det av in i centrum för att försöka hitta ett par skor jag kan ha på bröllopet, och det hittade jag, Dessutom på rea! Skulle kosta 499 men fick betala 349,50, alltså 30% rabatt. TAGET! Dessutom ESPRIT märke, så de borde hålla=).

Imorgon ska jag parkera mig på balkongen igen på förmiddagen och sedan dra mig in till staden för att äta middag och sedan åka på kryssning med J, hoppas det blir trevligt och inte allt för mycket fylla på båten. Låter nästan och det är tantvarning på mig snart haha, och bara 21 år gammal.

Näe nu ska jag ta och dammsuga lite så jag slipper stå med det i värmen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0