En ny vecka har börjat.

Jaha, ännu en ny vecka på intåg, idag har jag varit ledig så jag har haft tillfället i akt att bara ta det lugnt och plocka här hemma.
Igår försökte jag intala mig själv att jag skulle ha ett städhumör idag, gick ganska bra. Hade inget ordentligt städhumör men ett litet. Så städning blev det. Var till och med så "städig" att jag lossade "knapparna", de där man vrider på plattorna med, på spisen och lade de i ett vattenbad med diskmedel.

Har även möblerat om lite, bland mina böcker=). Så nu kan mina böcker stå på varandra istället för att ligga och ta plats.

Igår chattade jag med K på MSN, vi har inte pratat med varandra på någon månad eller två. Det första han säger är att han har ångest, och jag frågat självklart varför han har det. Då säger han att han har ångest över något som hänt på tjejtoan på en krog under helgen. Tror han att jag ska tycka synd om honom för att han sätter på nån 40-årig tjej på en toa? Om han är så full/kåt så får han skylla sig själv. Varför ens ta upp det med en person han dessutom aldrig träffat?

Resten av veckan är det jobb, fem arbetsdagar framåt. Ledig endast söndag denna vecka.

På midsommar ska jag hem till min kusin och grilla, har fått uppgiften att ta med snacks och dip, sedan "snodde" jag färskpotatis av min syster. Det var meningen att hon skulle handla det. Men när jag höll på att beställa varor på internet kom jag ju på att jag bara betalar 10 öre/kg färskpotatis denna vecka. Så då snodde jag det från henne.

Ska även ringa en syster i veckan och se om hon skulle kunna komma över till mig på fredagsförmiddagen och hämta det jag ska ha med mig så jag slipper släpa med mig det till jobbet på fredag.

Sitter nu och funderar på om jag ska ta och lägga mig på soffan och titta på cityakuten och mysa med katterna =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0