Ännu en vecka är avklarad

Förra veckan var en jobbvecka, måndag till fredag. Var en ganska bra vecka på jobbet.

I helgen hände det inte så mycket heller, på fredagen var jag bara hemma och återhämtade mig från arbetsveckan, och på lördagen var det nationaldag/födelsedagskalas/fotbollskväll. Det hände ganska mycket på eftermiddagen/kvällen.

Kom in i mitt spenderarhumör efter att jag fick reda på att jag inte får stanna kvar på jobbet, så jag åkte och shoppade på torsdags förmiddagen innan jobbet, hittade mig fyra par linnebyxor till sommarvärmen=). Hade endast jeans och det blir väldans varmt i jeans under sommaren. Så de fyra byxorna behövdes. Sedan beställde jag även kläder från Ellos, sådant jag behöver, lite grann. Köpte två eller tre klänningar, och jag tycker inte ens om att ha kjol på mig. Och lite sådant. Köpte en söt liten klänning till lillfia också=).

Och torsdagen innan shoppingrundan började beställde jag en ny mobiltelefon, eftersom mina andra har så dåligt batteri. Och den levererades idag, så nu har den dåligt batteri=D. Mest för att jag lekt mig igenom de flesta funktionerna under kvällen.

I alla fall, lördagen. Den började konstigt, vaknade vid tio i elva, blev riktigt förvånad över att jag kunde sova så länge fortfarande. Sedan tog jag det lugnt några timmar, kände mig nästan bakfull fastän jag inte gjorde något på fredagen, förutom läg på soffan och degade. Sedan tog jag mig till ett köpcentrum en bit bort för att handla skor, dessa fanns inte i mitt centrum/köpcentrum så jag chansade på att de skulle finnas där, och de gjorde de. Tror det var samma modell i alla fall, kom därifrån med två par skor i alla fall. sedan tog jag mig hem till min bror som bor i närheten av köpcentrumet och det var han som skulle ha födelsedagskalas. Så jag och hans sambo fixade tårta och mat till kalaset. Medans bror min var på fotbollsmatch. Vilket jag inte förstår att han gjorde, eller jo det förstår jag det var hans son som spelade. men han borde lärt sig vid detta tillfälle att han och tidspress är ingen bra kombination. Men det funkade även denna gång, alla fick i sig mat och dryck.
Folket började droppa av med tiden, så det var bara jag, bror och sambon och två kompisar till bror som var kvar till midnatt. En utav brorsans kompisar är tatuerare, eller rättare sagt hobbytatuerare, och han sa att han ska tatuera mig nån dag, och han gillade inte min plan på nästa tatuering, så vi kom överens om halva fast större=). Skickade bilder till honom i söndags så får man se vad han säger.

Tatueringen bli nog först till hösten, så jag kan "sola" ryggen under sommaren och bli gyllenbrun. Skulle jag vilja bli i alla fall.

Något i den stilen skulle jag vilja ha.

Sov kvar hos brorsan, i "storpojkens" säng, femåringen, som var hos mormor och morfar med lillebror. Och under nästan hela söndagen var det bråk och skrik, tur att den minsta är gossjuk så man orkar med det som är mindre roligt.

Nu ska jag strax hoppa i säng, så jag får sova några timmar extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0